منو

درمان‌های طبیعی و خانگی که به کاهش معده‌ درد کمک می‌کند

درمان‌های خانگی و طبیعی معده‌درد راهکار مفیدی هستند برای مواقعی که مشکلتان خیلی شدید نباشد و یا اینکه به دارو دسترسی نداشته باشید.
دمنوش

به گزارش جریان نو به نقل از سلامت نیوز، روش هایی وجود دارند که به کمک آنها می توانید درد شکم و معده خود را به سرعت کاهش دهید و احساس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید. در ادامه با برخی از این راهکارها آشنا شوید.

آب

زمانی که معده درد دارید، اولین چیزی که باید بنوشید یک لیوان آب است. کم آبی یکی از علل شایع معده درد است و آبرسانی مجدد سریعترین راه برای رفع آن است.

درد شکمی مرتبط با کم آبی (DROP) زمانی رخ می دهد که دستگاه گوارش مایع کافی نداشته باشد. بدن برای هضم غذا به آب نیاز دارد. حتی کم آبی خفیف می تواند روند گوارش را مختل کند و باعث گرفتگی شکم، حالت تهوع و یبوست شود.

اگر اسهال دارید، نوشیدن آب بسیار مهمتر است. اسهال می تواند باعث کم آبی بدن و تداوم درد شکم شود. برای کنترل حالت تهوع جرعه جرعه های کوچک آب با دمای اتاق بنوشید.

زنجبیل

زنجبیل یک ریشه معطر است که قرن هاست برای درمان ناراحتی معده، حالت تهوع و استفراغ استفاده می شود.

زنجبیل به صورت عصاره، تنتور، قرص، مکمل و چای موجود است، اما می‌تواند به صورت خام نیز برای تسکین علائم گوارشی استفاده شود. برخی از افراد از ریشه خام آن برای تهیه چای زنجبیل استفاده می کنند، در حالی که برخی دیگر تکه هایی از زنجبیل تازه پوست کنده را برای کمک به کاهش حالت تهوع می جوند.

برخی دیگر معتقدند که دمنوش زنجبیل در صورت سوء هاضمه می تواند به آروغ زدن کمک کند، در حالی که برخی دیگر از زنجبیل صاف برای رفع غرغر شکم یا ناراحتی معده استفاده می کنند.

عوارض جانبی مانند سوزش سر دل یا اسهال ممکن است رخ دهد اما معمولا خفیف هستند. در حالی که زنجبیل به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شود، اگر از داروهای ضد انعقاد (رقیق کننده های خون) مانند وارفارین استفاده کنید، می تواند خطر خونریزی و کبودی آسان را افزایش دهد.

چای بابونه

چای بابونه، می تواند برای درمان معده درد مفید باشد.

بابونه دارای خواص ضد التهابی است که ممکن است به کاهش شرایطی مانند گاستریت، گاستروانتریت، GERD و IBS که با التهاب مشخص می شوند، کمک کند.

بابونه همچنین حاوی ترکیبات گیاهی به نام پلی فنول است که تصور می شود دستگاه گوارش را آرام می کند و علائمی مانند سوء هاضمه، دردهای قاعدگی و استفراغ را کاهش می دهد.

نعناع تند

خانواده نعناع که شامل نعناع فلفلی ( Mentha × piperita ) می شود، می تواند برای تسکین معده درد بسیار مفید باشد.

نعناع حاوی ترکیبات فعال منتول و متیل سالیسیلات است که هر دو دارای اثرات ضد اسپاسم هستند که ناراحتی معده، حالت تهوع و گرفتگی عضلات را آرام می کند.

روغن نعناع رقیق شده در آب گاهی اوقات برای درمان ناراحتی معده ناشی از IBS، آنفولانزای معده و آلرژی های غذایی استفاده می شود، اما چای نعناع تهیه شده از گیاه خشک یا تازه ممکن است به همان اندازه موثر باشد.

نعناع همچنین به مایعات گوارشی به نام صفرا کمک می کند تا به راحتی در دستگاه گوارش حرکت کنند و به غذا اجازه می دهد سریعتر تجزیه شود. این وضعیت ممکن است به افراد مبتلا به یبوست غالب (IBS-C) که در آن درد معده با یبوست همراه است، کمک کند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=32388

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: