منو

تلخ‌ترین تصویر ژاپن متعلق به این دو کودک است+عکس

جو اودانل (Joe O’Donnell)، عکاس این عکس در ناکازاکی، از سوی ارتش ایالات متحده به آنجا فرستاده شد تا آسیب‌های واردشده به ژاپن توسط حملات هوایی بمب‌های آتش‌زا و  اتمی را مستند کند.
تلخ‌ترین تصویر ژاپن متعلق به این دو کودک است+عکس

پسربچه‌ای که خبردار ایستاده و لبش را با دندان می‌فشارد؛ با چشمانی که تمام روح یک ملت شکست خورده را در خود خلاصه کرده‌ است؛ چراکه این کودک باری به سنگینی یک کوه بر پشتش دارد.

به گزارش جریان نو، جو اودانل (Joe O’Donnell)، عکاس این عکس در ناکازاکی، از سوی ارتش ایالات متحده به آنجا فرستاده شد تا آسیب‌های واردشده به ژاپن توسط حملات هوایی بمب‌های آتش‌زا و  اتمی را مستند کند.

غمگین ترین ژاپنی
غمگین ترین ژاپنی

او در طول هفت ماهی که از سپتامبر ۱۹۴۵ آغاز شد، به سراسر ژاپن غربی سفر کرد، ویرانی‌ها را ثبت کرد و وضعیت اسفبار قربانیان بمباران از جمله کشته‌شدگان، مجروحان، بی‌خانمان‌ها و یتیمان را فاش کرد. تصاویر رنج انسان‌ها، هم بر نگاتیوهای او و هم بر قلبش نقش بستند.

اما تلخ‌ترین عکسی که او گرفت، عکسی که شاید بتوان آن را یکی از تلخ‌ترین عکس‌های تاریخ ژاپن نامید، قابی تکان‌دهنده از یک پسر ده ساله بود که باری به بزرگی یک کوه را به دوش می‌کشید: جسد برادر مرده‌اش را. در این عکس، قامت پسر به حالت خبردار است، به این معنا که او وظیفه‌اش را با آوردن برادر مرده‌اش به محل مرده‌سوزی انجام داده است. خبردار ایستادن او گواه نفوذ نظامی آشکار آن دوران است. تماشای پسری که برادر کوچک‌ترش را به پشتش حمل کرده، لب بالایی‌اش را سفت نگه داشته و تلاش می‌کند شجاع باشد، مایه دل‌شکستگی است. او مظهر روح یک ملت شکست‌خورده است.

منبع: فرادید

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=22134

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: