منو

با گذرنامه زیارتی به کدام کشورها می‌توان سفر کرد؟

گذرنامه زیارتی برای سفر به چندین کشور طراحی شده اما اینکه در حال حاضر برای سفر به کدام کشورها قابلیت اجرایی دارد، موضوعی است که رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا توضیح داد.
گذرنامه

به گزارش جریان نو، رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا در خصوص آخرین وضعیت صدور گذرنامه زیارتی گفت: گذرنامه زیارتی به گونه‌ای طراحی شده که دارندگان آن برای سفر به کشورهای زیارتی اعم از سوریه و عربستان نیز بتوانند با آن تردد کنند اما نیاز به توافق با مقامات آن کشورها را داریم؛ همچنین در بحث عمره و تمتع نیز امیدواریم بتوانیم در آینده با دولت سعودی مذاکراتی در این زمینه داشته باشیم.

سردار «علی ذوالقدری» با بیان این مطلب که در ایام اربعین یعنی از اول محرم تا روز اربعین ۹۳۰ هزار جلد گذرنامه زیارتی صادر شده که اکثر متقاضیان آن به کربلا مشرف شده‌اند تصریح کرد: به دنبال آن هستیم که زائران اربعین حسینی در سال آینده نیز با همین گذرنامه به سفر کربلا مشرف شوند.

وی افزود: صدور گذرنامه زیارتی از اول محرم سال جاری شروع شده و تاکنون ۹۷۰ هزار جلد گذرنامه زیارتی تحویل متقاضیان شده که اعتبار این گذرنامه‌های زیارتی ۵ ساله است.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا با بیان این مطلب که هزینه درخواست و صدور گذرنامه زیارتی کماکان ۵۰ هزار تومان است خاطرنشان کرد: گذرنامه زیارتی دارای ۱۲ صفحه است که هر صفحه منقش به تصاویری از خانه خدا، حرم نبوی و حرم‌های امام علی(ع)، امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل(ع)، حضرت زینب(س)، امام رضا(ع)،حضرت معصومه(س) و بین الحرمین است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=16378

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: