انوشه ؛ ورود جدی به برقی سازی ناوگان حمل و نقل شهری/تاکسی برقی به زودی می‌آید؟

همایش روز ملی حمل و نقل عمومی امروز سه‌شنبه 28 آذر 1402 با حضور دکتر وحیدی وزیر کشور، مدیران سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، جانشین معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی کل انتظامی، و سایر مقامات کشور و شهرداران شهر‌های مختلف در سالن وزارت کشور برگزار شد.
انوشه

به گزارش جریان نو، احمد وحیدی وزیر کشور در این مراسم با تاکید بر دستاوردهای سال‌های اخیر در حوزه حمل و نقل عمومی اظهار داشت: شهرداری‌ها اصلاح، بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را در اولویت تکالیف خود قرار داده‌اند.

وی افزود: وزارت کشور نیز به عنوان متولی حمل و نقل عمومی و متولی شهرداری های کشور بخش اعظمی از موضوعات این دستی را بر عهده دارد و شهروندان عزیز از حمل و نقل عمومی به طور کلی استفاده می کنند .

کاهش ۵۰ درصدی ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی در دولت گذشته

سیدسجاد انوشه معاون امور  شهرداری ها و دهیاری های کشور در ادامه این مراسم در جمع خبرنگاران با اشاره به فرسودگی شدید ناوگان حمل نقل شهری از سال ۹۲ تا ۱۴۰۰ گفت: در روز ملی حمل و نقل ما چند محور اساسی را مدنظر داریم که امروز در خدمت شهرداران و مسئولین حوزه حمل و نقل ایراد شد.

وی افزود: ما مواجهیم با غفلتی که در سال‌های گذشته و دولت های گذشته با آن مواجهیم و غفلت ادامه پیدا کرده و غریب به ۹ سال ادامه داشته و الان گریبانگیر مردم است.

انوسه اظهار داشت: در حوزه تاکسیرانی هم غفلت زیاد بوده است. در ادوار گذشته مشخصا تعداد نوسازی هایی که اتفاق افتاده سالانه ۱۰ هزار نوسازی اتفاق می افتاده و ۱۰ هزار سهمیه برای تاکسیران‌ها وجود داشته و این درحالیست که ما مواجهیم با ۲۰۰ هزار تاکسی فرسوده در کشور.

افزایش حق انتخاب رانندگان تاکسی بسته به سلیقه و نیاز خود 

انوشه ؛ ورود جدی به برقی سازی ناوگان حمل و نقل شهری/تاکسی برقی به زودی می‌آید؟

وی ادامه داد: با تدبیری که مجددا اتفاق افتاد وزارت و سازمان شهرداری‌ها و همانگی که با خودروسازان داخلی بنا بر این شد که خودروی شخصی سازی شده برای حوزه تاکسی وجود داشته باشد و تاکسی ران های ما خودروهایی که مورد تاییدشان است. تعداد تیراژ نیز مقرر شده افزایش یابد و نوسازی ها زین پس کیفی و تا ۲۰ سال خواهد بود.

در دولت جدید بر تعداد ون ها افزوده شده

انوشه ابراز داشت: در دولت جدید بر تعداد ون ها افزوده شده که تدبیر شخص مقام عالی وزارت و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور بوده است.

اتفاقات خوب در حوزه ریلی داشته ایم

وی در خصوص حوزه ریلی ابراز داشت: قراردادهایی که در دولت های گذشته بسته شده و قریب به ۷ سال قراردادها تامین مالی نشده الحمد و لله در این دولت با عزم جدی تامین مالی شد و انشالله شهروندان در ماه های آتی شاهد ناوگان جدید خواهند بود.

ورود جدی به برقی سازی ناوگان حمل و نقل شهری

وی با اشاره به تاکید وزارت بر برقی سازی ناوگان حمل و نقل شهری گفت: وزارت کشور کمیته‌ای در این زمینه راه‌اندازی کرده است. این کمیته در ابتدا مشخصات فنی خودروهای برقی اعم از اتوبوس و تاکسی  و موتور سیکلت برقی را مورد بررسی قرار داد.

وی افزود: شرایط اقلیمی و همه مشخصات فنی خودروهای مورد نیاز ناوگان کاملا علمی بررسی شد. خروجی این کمیته که مشخصات فنی لازم برای هر منطقه و اقلیم بود برای همه خودروسازها ارسال شد. در این راستا خودروسازها نمونه هایی نیز متناسب با مشخصات فنی مورد تایید در نظر گرفته‌شد و در کمیته وزارت کشور مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت و‌در نهایت نمونه هایی مورد تایید در حال حاضر حاضر پیش روی ما است.

انوشه تصریح کرد: قراردادهایی با حمایت وزارت کشوردر حوزه برقی سازی ناوگان بسته شده است. انشالله در ماه های آتی ما شاهد بهره برداری از اولین خط brt در شهر کرج خواهیم.

انوشه ؛ ورود جدی به برقی سازی ناوگان حمل و نقل شهری/تاکسی برقی به زودی می‌آید؟

تاکسی برقی به زودی می‌آید؟

این قام مسئول اظهار داشت: انشالله ما تاکسی برقی‌را نیز به زودی در شهرهای کشور مشاهده خواهیم کرد و شهروندان بتوانند از این مدهای ترابری استفاده لازم را‌ببرند. عزم دولت ۱۳برای جبران مافات سال گذشته جدی است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=14129

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: