افزایش ورود متامفتامین از افغانستان به ایران

دبيركل ستاد مبارزه با موادمخدر كشورمان از جرم‌زدايي و قانوني‌سازي مصرف موادمخدر از سوي برخي كشورها به ‌شدت انتقاد كرد.
متامفتامين

اسکندر مومنی در جریان سفر به وین برای شرکت در نشست مقامات بلندپایه شصت و هفتمین کمیسیون مبارزه با موادمخدر، با دکتر جلال توفیق، رییس هیات بین‌المللی کنترل موادمخدر ملاقات کرد.  در این ملاقات نذیری نماینده دایم کشورمان نزد سازمان ملل در وین نیز حضور داشت.

به گزارش جریان نو،مومنی در این دیدار با بیان اینکه از کاهش کشت و تولید مواد افیونی در افغانستان استقبال می‌کنیم، گفت: به گواه آمار از میزان کشفیات موادمخدر ازسوی جمهوری اسلامی ایران، نه تنها در حجم ورود مواد از افغانستان تغییر محسوسی نداشتیم، بلکه ازسوی دیگر در حجم ورود متامفتامین نیز شاهد افزایش به ‌طور میانگین ٢٠درصدی در سال بودیم. او در بخش دیگری از اظهارات خود تشریح اقدامات و دستاوردهای کشورمان در مبارزه با موادمخدر را تشریح کرد و توضیحاتی را نیز در نحوه دسترسی افراد نیازمند به داروهای تحت کنترل برای مصارف پزشکی و علمی، روش‌های درمان دارویی مصرف‌کنندگان موادمخدر در مراکز کاهش آسیب و… ارایه کرد.  دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر ضمن حمایت از ارکان و رژیم بین‌المللی کنترل موادمخدر ازجمله هیات بین‌المللی کنترل موادمخدر، از اقدامات برخی کشورها در جرم‌زدایی و قانونی‌سازی مصرف مواد انتقاد کرد.

جلال توفیق، رییس هیات بین‌المللی کنترل موادمخدر نیز از همکاری‌ها و مشارکت سازنده کشورمان، ابتکارات و دستاوردهای ایران در زمینه کاهش آسیب و درمان مصرف‌کنندگان مواد را تحسین کرد و افزود: ایران اولین کشور در منطقه در اجرای برنامه‌های کاهش آسیب ازجمله تولید و در دسترس قرار دادن متادون و سایر داروها است.

رییس هیات بین‌المللی کنترل موادمخدر هرگونه اقدام کشورها برای قانونی‌سازی مواد تحت کنترل خارج از رژیم بین‌المللی کنترل موادمخدر را تقبیح کرد و افزود: ما با این کشورها برای حفظ نظامات موجود گفت و شنود می‌کنیم.

توفیق در پایان ضمن تشریح برنامه آتی نهاد تحت مدیریت خود ازجمله برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه ارزیابی نیازمندی‌های سالانه هر کشور به داروهای تحت کنترل بین‌المللی، از جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در این کارگاه دعوت کرد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=26891

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: