منو

اعتراض تند اصولگرایان به نقش پررنگ ظریف در چینش کابینه دولت پزشکیان

امروز روزنامه فرهیختگان که به نوعی اصولگرایان معتدل را نمایندگی می‌کند در یادداشتی که در صفحه اولش هم منتشر شده با کنایه نوشته که این شورای راهبری است یا شورای راهبردی؟ این کنایه در واقع اعتراض به نقش پررنگ ظریف در چینش نفرات کابینه دولت پزشکیان است. کیهان هم خیلی صریح و رک در صفحه اولش نوشته که دامنه اختیارات ظریف باید محدود شود.
ظریف

جریان نو: به تازگی اظهارات جواد ظریف درباره سازوکار شورای راهبردی خبرساز شده. از این رو که به نظر می‌رسد اهل سنت شانس بیشتری برای کسب مناصب سیاسی دارا هستند و همین موضوع که تحت عنوان “تبعیض مثبت” در فضای شبکه‌های اجتماعی وایرال شده، بحث‌های زیادی را ایجاد کرده است.

مثلا نبویان، نماینده تندروی مجلس گفته: “برای بزرگ شده‌ی آمریکا که پوست و گوشت و خونش در دیار کفر شکل گرفته، بدیهی است که شیعه بودن یا مسلمان بودن در نظرش امتیازی محسوب نشود، بلکه شاید به تبع اربابان آمریکایی، یهودی بودن برای این‌ها مهمترین امتیاز باشد.

امروز روزنامه فرهیختگان که به نوعی اصولگرایان معتدل را نمایندگی می‌کند در یادداشتی که در صفحه اولش هم منتشر شده با کنایه نوشته که این شورای راهبری است یا شورای راهبردی؟ این کنایه در واقع اعتراض به نقش پررنگ ظریف در چینش نفرات کابینه دولت پزشکیان است. کیهان هم خیلی صریح و رک در صفحه اولش نوشته که دامنه اختیارات ظریف باید محدود شود. همشهری هم که تکلیفش مشخص است، ارگان زاکانی از آدم‌های اطراف ظریف با عنوان «زاویه‌دار» یاد کرده است، البته به آن مساله ـتبعیض مثبت» هم پرداخته و نوشته که آن چه ظریف درباره اهل سنت و امتیازات ویزه به آن‌ها گفته، خلاف اصول پزشکیان است.

از آن طرف در شبکه‌های اجتماعی، خصوصا در توئیتر کلی اکانت نزدیک به ظریف، نظیر زهیر موسوی، امیر تنها و یا بهروز عزیزی با حمایت از ظریف این دوقطبی را تقویت کرده‌اند.

از آن روزنامه‌ها که نام برده شد و نماینده طیف‌های مختلف اصولگرایی هستند تا این اکانت‌ها که در خدمت پزشکیان و ظریف هستند دعوا بر سر منافع است و همان بازی ۲۰سال اخیر را شاهد هستیم، دولت‌های اصولگرا و اصلاح‌طلبی که حالا مجموعا و روی هم رفته حتی نیمی از مردم را هم نتوانستند پای صندوق رای بکشانند، اما همچنان دوقطبی‌سازی می‌کنند، دیروز در نماز جمعه تبریز و تهران هم به ظریف فحش دادند!

طراحی‌ها همان طراحی‌های سابق است، نماینده اصولگرایان در این انتخابات، جلیلی بود که ۱۳ میلیون رای داشت، پزشکیان هم که ۱۶ میلیون، از ۶۲میلیون واجد شرایط! با این اوصاف دو طرف دعوا به جای این که در جلب آرای عمومی و ترمیم اعتماد از دست رفته بکوشند، همان نیمه کمتر رای‌دهنده‌ها را هم  دارند فرسوده می‌کنند!

مسائلی مثل اهل سنت و توجه به آن‌ها مسائل بسیار غامضی است، اما عقل سلیم درباره چنین روندهایی به تجربه نشان داده که شاید شاقول ماجرا باید شایسته‌سالاری باشد، بدون توجه به قومیت و مذهب و هر فیلتر دیگری، آن که شایسته است بالا بیاید با سیاست‌های تنظیم بازاری هیچ حس مثبتی در میان اقلیت‌ها ایجاد نخواهد شد، اگر قرار است کیفیت تولیدات ایران خودرو و سایپا بالا برود، باید ماشین خارجی با کیفیت در همان محدوده قیمتی در دسترس قرار بگیرد، حتما و حتما آن‌ها که سردمدار این دعواهای کسل‌کننده و بی اهمیت هستند، بهتر از ما میدانند، اما ظاهرا قرار نیست روند بی اعتمادسازی مردم نسبت به خودشان را متوقف کنند؛ تا تَه ادامه خواهند داد، افسوس  از ایران؛ افسوس.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=41277

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: