منو

انواع قفل برای موتور سیکلت

از آنجا که موتورسیکلت جزو لوازم پر کاربرد است حفظ امنیت آن هم حائز اهمیت است و شما می توانید با انتخاب یک قفل جدید و باکیفیت مانع از سرقت آن شوید. یکی از ضروری ترین کارهایی که برای جلوگیری از سرقت موتور می توانید انتخاب دهید نصب یک قفل کاربردی است.

آشنایی با انواع قفل برای موتور سیکلت

برای افزایش امنیت موتور سیکلت انتخاب یک قفل باکیفیت اهمیت بسزایی دارد. قفل های کابلی، زنجیری و دیسکی هر کدام عملکرد مختص به خود را دارند و برای قفل کردن قسمت خاصی از موتور مورد استفاده قرار می گیرند. از آنجا که موتورسیکلت جزو لوازم پر کاربرد است حفظ امنیت آن هم حائز اهمیت است و شما می توانید با انتخاب یک قفل جدید و باکیفیت مانع از سرقت آن شوید. یکی از ضروری ترین کارهایی که برای جلوگیری از سرقت موتور می توانید انتخاب دهید نصب یک قفل کاربردی است. قفل های دیسکی به دیسک موتور متصل می شوند و ایمنی زیادی هم دارند. وزن آنها کمی سنگین است و قیمت بالایی هم دارند. مدل های زنجیری از فولاد ساخته شده اند و استحکام زیادی دارند و می توانند ایمنی موتور را به خوبی تضمین کنند. تنوع بالا در این قفل ها باعث شده تا مشتریان محدودیتی برای خرید نداشته باشند. (خدمات کلیدی سازی در غرب تهران)

موتور

قفل کابلی موتور سیکلت ایا ضد سرقت است ؟

قفل کابلی از قفل های پر مصرف برای موتور سیکلت که ساختاری منحصربه ‌فرد دارد. این کابل فلزی از فولاد و آلومینیوم ساخته می شود و در هر شرایطی دوام لازم را دارد. در انتهای کابل یک قفل محکم قرار داده شده که توسط کلید باز می شود. ارزان بودن قیمت این قفل باعث شده تا بیشتر مشتریان به دنبال خرید آن باشند. این مدل چگالی کم و وزن سبکی دارد و موتورسواران می توانند هر جایی آن را همراه خود داشته باشند. از نظر امنیت در طرح پایینی قرار دارند. و می توان به کمک یک ابزار برش به راحتی این کابل فلزی را پاره کرد. اگر قفل کابلی با ضخامت بالا ساخته شود دوام و امنیت بیشتری خواهد داشت. قفل کابلی هم ضد سرقت است و می تواند ایمنی موتور را بیشتر کند و هر جایی همراه موتورسوار باشد.

روش های پیشگیری از سرقت موتور سیکلت

برای پیشگیری از سرقت موتور سیکلت بهتر است آن را در جای مناسب پارک و از قفل مناسب استفاده کنید. اگر موتور در محیطی خلوت باشد احتمال سرقت آن بیشتر خواهد بود. موتورهایی که بدون قفل هستند سریع تر ربوده می شوند بنابراین بهتر است موتور را بعد از پارک حتما قفل کنید. از هر نوع قفلی که استفاده کنید می تواند ایمنی موتور را بیشتر کند. در برخی موارد یک قفل کافی نیست و شما باید برای پیشگیری از سرقت موتور از چندین قفل به صورت همزمان استفاده کنید. موتورهای جدید بدون سوئیچ روشن نمی شوند و ایمنی بالایی دارند. اما موتورهای قدیمی به راحتی توسط سارقین ربوده می شوند به همین دلیل نیاز است تا به امنیت آنها بیشتر توجه کنید. اگر به این روش های پیشگیرانه توجه کنید قطعا موتور شما از خطر سرقت دور خواهد بود.

موتور

از چه نوع قفلی برای موتور سیکلت استفاده کنیم تا دزدیده نشود؟

استفاده از قفل های هوشمند مانع دزدیده شدن موتور سیکلت می شود. برای قفل کردن موتور سیکلت می توانید از قفل های کابلی، زنجیری و دیسکی استفاده کنید که هر کدام کارایی مختص به خود را دارند. اگر به صورت همزمان از چند قفل مجزا استفاده کنید قطعا ایمنی بیشتر خواهد بود. بهتر است موتور را در مکانی پر تردد و روشن قرار دهید. قفل هایی که به فرمان و چرخ ها زده می شوند ایمنی بالایی دارند چون چرخ ها به هیچ وجه حرکت نمی کنند. استفاده از چند نفره می تواند ایمنی موتور را دو چندان کند و مانع از سرقت آن شود. قفل های سوییچی و هوشمند به هیچ وجه باز نمی شوند به همین دلیل ایمنی آنها زیاد است.

نکاتی که باید درباره ی جلوگیری از سرقت موتور بدانید

برای جلوگیری از سرقت موتور مهمترین نکته انتخاب قفل مناسب و ایمن است. برای خرید قفل مناسب باید ابتدا به میزان امنیت آن توجه کنید. قفل باید ایمنی لازم را داشته باشد تا موتور از هر گونه سرقتی در امان باشد. سبک بودن وزن قفل کمک می کند تا موتورسوار همه جا قفل را همراه خود داشته باشد و بتواند به راحتی از آن استفاده کند. قفل ها با قیمت مناسبی به بازار عرضه می شوند و شما می توانید متناسب با بودجه خود خرید را انجام دهید. برای جلوگیری از سرقت موتور مهمترین نکته توجه به جای پارک آن است. قرار دادن موتور در محیطی شلوغ و پر رفت و آمد به کاهش سرقت کمک زیادی می کند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=27177

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: