آخرین وضعیت واردات گوشی آیفون + جدول قیمت

بر اساس اصلاحیه تصویب‌نامه هیئت وزیران، واردات آیفون ۱۴ به بالا همچنان ممنوع است و سود بازرگانی مدل‌های قبلی هم ۹۶ درصد تعیین شده است.
قیمت‌ های عجیب جعبه گوشی در بازار

جریان نو؛ وزارت صمت پیشنهاد قبلی ممنوعیت واردات گوشی تلفن همراه هوشمند با برند اپل (Apple) را اصلاح و با اعلام اینکه ممنوعیت واردات گوشی با برند اپل فقط شامل مدل‌های ۱۴ به بعد می‌شود، سود بازرگانی واردات گوشی‌های تلفن همراه با نشان تجاری اپل را به ۹۶ درصد افزایش داد.

این پیشنهاد به تصویب هیئت وزیران رسیده و در متن اصلاحی تصویب‌نامه هیئت وزیران درخصوص اصلاح تصویبنامه موضوع تعیین اصلاحات تعرفه‌ای ۳۷۲ ردیف شامل کاهش و افزایش سود بازرگانی، تفکیک، ایجاد، حذف و اصلاح شرح تعرفه و مندرجات ذیل یادداشت برخی از فصول کتاب مقررات صادرات و واردات گنجانده شده است.

بر اساس آنچه که در خصوص واردات گوشی با نشان تجاری اپل (Apple) از سوی سیاست‌گذار حوزه تجارت خارجی یعنی وزارت صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد و به تصویب هیئت وزیران رسیده است به طور مختصر می‌توان گفت، ممنوعیت واردات گوشی اپل اصلاح شده و فقط ممنوعیت‌ها طبق روال گذشته شامل مدل ۱۴ به بعد خواهد بود، اما سود بازرگانی واردات گوشی تلفن با نشان تجاری اپل به ۹۶ درصد افزایش خواهد یافت.

این در حالی است که وزارت صمت سود بازرگانی دیگر برند‌های گوشی تلفن همراه هوشمند را برای ارزش‌های بالاتر از ۶۰۰ دلار به میزان ۲۸ درصد تعیین کرده است.

این گزارش می‌افزاید، در هفته‌های اخیر عملکرد وزارت صمت در حوزه تجارت خارجی بدلیل ابلاغ بخشنامه‌های مبهم و مشکل دار با انتقادات زیادی همراه بوده که منجر به لطمات جدی به بخش تولید و سردرگمی صنعت و بازرگانی کشور شده و موجبات ضرر و زیان صاحبان کسب و کار و فعالان اقتصادی را فراهم نموده است و فعالان اقتصادی خواستار ورود نهاد‌های نظارتی به چگونگی سیاست گذاری‌های لحظه‌ای، تدوین بخشنامه‌های تجارت خارجی و فرآیند ایجاد ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها در مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت شده اند.

آخرین وضعیت واردات گوشی آیفون + جدول قیمت

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=38023

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: