منو

جهش بزرگ کامالا هریس در نظرسنجی جدید انتخابات آمریکا

اپیسوس، کامالا هریس شاهد جهش در رتبه مطلوبیت خود در میان آمریکایی‌ها بوده است.
کامالا

به گزارش جریان نو؛ بر اساس نظرسنجی ای‌بی‌سی نیوز/ اپیسوس که روز یکشنبه منتشر شد، کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور، تنها چند روز پس از خروج جو بایدن از رقابت‌ها، شاهد جهش در رتبه مطلوبیت خود در میان آمریکایی‌ها بوده است.

بر اساس این نظرسنجی، رتبه مطلوبیت معاون رئیس جمهور به ۴۳ درصد افزایش یافته است. در نظرسنجی قبلی ای‌بی‌سی نیوز/ اپیسوس که یک هفته پیش منتشر شد، میزان مطلوبیت هریس ۳۵٪ بود، در حالی که ۴۶٪ نسبت به او دیدگاه نامطلوب داشتند.

بر اساس گزارش ای‌بی‌سی نیوز، معاون رئیس جمهور که حمایت کافی از سوی نمایندگان حزب را برای تبدیل شدن به نامزد احتمالی ریاست جمهوری به دست آورده است، شاهد یک جهش بزرگ در رتبه مطلوبیت خود در میان یک گروه مهم سیاسی، یعنی مستقل‌ها بوده است.

چهل و چهار درصد رای دهندگان مستقل دیدگاه مطلوبی نسبت به هریس دارند، که تنها از یک هفته قبل ۲۸ درصد افزایش یافته است. رتبه عدم مطلوبیت او در میان مستقل‌ها اکنون ۴۰ درصد است که نسبت به هفته گذشته با ۴۷ درصد، کاهش اندکی دارد.

همچنین بر اساس این نظرسنجی، اشتیاق رای دهندگاه نسبت به نامزدی هریس در مقایسه با رئیس جمهور سابق، دونالد ترامپ بیشتر است. چهل و هشت درصد از آمریکایی‌ها می‌گویند که اگر هریس نامزد دموکرات‌ها شود، احساس اشتیاق خواهند کرد. تعداد کمتری یعنی ۳۹ درصد می‌گویند که مشتاق هستند ترامپ نامزد جمهوری خواهان شود.

اشتیاق برای نامزدی هریس در میان دموکرات‌ها (۸۸ درصد) و سیاه پوستان آمریکایی (۷۰ درصد) به اوج خود می‌رسد. ۴۹ درصد از مستقل‌ها نسبت به هریس ابراز اشتیاق نشان می‌دهند، در حالی که تنها ۳۱ درصد از مستقل‌ها نسبت به نامزدی ترامپ مشتاق هستند.

رتبه مطلوبیت ترامپ از ۴۰ درصدی که در هفته پس از سوء قصد و کنوانسیون ملی جمهوری خواهان اندازه گیری شد، اندکی کاهش یافت و در آخرین نظرسنجی به ۳۶ درصد رسید.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=42342

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: