منو

گزینه‌های جایگزین زاکانی، از عباسی تا بذرپاش/ مخالفان شهردار تهران چه کسانی هستند و گزینه ها کیست؟!/ تلاش طیف قالیباف برای بازگشت به بهشت 

تلاش ها درباره برکناری علیرضا زاکانی، شهردار تهران افزایش پیدا کرده است. صحبت‌های صریح و غیرمستقیم اعضای شورای شهر تهران حاکی از این موضوع است.
ابهامات قرارداد دو میلیارد یورویی شهرداری تهران با چین

به گزارش جریان نو؛ تلاش ها درباره برکناری علیرضا زاکانی، شهردار تهران افزایش پیدا کرده است. صحبت‌های صریح و غیرمستقیم اعضای شورای شهر تهران حاکی از این موضوع است.

دیده بان ایران در گزارشی به رمزگشایی اظهارات اعضای شورای شهر و بررسی گزینه های احتمالی شهرداری پرداخته است.

نرجس سلیمانی، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران به صراحت در صحن علنی پارلمان شهری پایتخت اعلام کرد که شهر در نبود شهردار و مدیران ارشدش بهتر اداره شده است و از تغییر سخن گفت. مهدی اقراریان، عضو شورای شهر تهران نیز در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران به صراحت گفت که برکناری زاکانی در دستور کار برخی از اعضای شورای شهر تهران قرار گرفته است.

زاکانی پس از دو دوره که به عنوان کاندیدای پوششی در انتخابات ریاست جمهوری حاضر شد به زعم برخی از کارشناسان سیاسی به مهره‌سوخته اصولگرایان تبدیل شده است. در مقابل حامیان او در شورای شهر تهران مانند پرویز سروری، نائب رئیس شورای شهر تهران از نقش‌آفرینی پررنگ او در آینده خبر داد. اما به نظر می‌رسد برکناری زاکانی قوت بیشتری پیدا کرده استو شاید به همین دلیل است که مدیران آن به ویژه همشهری روزنامه شهرداری دست و پا می‌زند که به تخریب و انگ‌زنی نرجس سلیمانی که به صراحت از برکناری زاکانی گفت، روزنه‌ای برای بقا پیدا کنند.

آنها در حالی تقلا می‌کنند که حتی نام‌های جایگزین علیرضا زاکانی هم مطرح شده است. آنطور که به نظر می‌رسد محمد مخبر، معاون اول دولت ابراهیم رئیسی و کفیل کنونی دولت سیزدهم که توانست انتخاباتی سالم برگزار کند یکی از گزینه‌های اعضای شورای شهر تهران باشد.

گزینه های متحمل از مهدی عباسی تا بذرپاش 

از سوی دیگر آنقدر که اقراریان در مصاحبه ای که با دیده بان ایران ایران داشت عنوان کرده بود، یکی از گزینه‌های شهردار از داخل شورای شهر تهران مطرح شده و با توجه به شواهد و قرائن به نظر می‌رسد مهدی عباسی، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گزینه مد نظر باشد. فردی که توانسته در این سه سال با هر دو طیف شورای شهر تهران تعامل داشته باشد.(اینجا) مهدی عباسی از جمله اعضای شورا بود که در ماجرای انتصابات دفترش هدف افشاگری اطرافیان و رسانه های نزدیک به شهردار تهران قرار گرفت

البته گزینه‌های جایگزین زاکانی به همین دو نفر ختم نمی‌شود و گمانه‌زنی‌ها حاکی از مطرح شدن مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم که به احتمال بسیار تا چند صباح دیگر مجبور است وزارتخانه را تحویل دولت چهاردهم بدهد نیز مطرح شده است. اقراریان در آخرین گفت و گوی خود به افرادی در دولت سیزدهم اشاره کرده است.(اینجا) بنابر شنیده های دیده بان ایران یکی از گزینه های مطرح برای جایگزینی زاکانی، وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم؛ بذرپاش است.

هر چند مهدی اقراریان، عضو شورای شهر تهران، تلاش اعضای شورای شهر برای برکناری علیرضا زاکانی را تایید کرده اما این نکته را هم ذکر کرده است که: «هزینه برخورد با زاکانی و برکناری او بالاست.»

ائتلاف ضد زاکانی در شورا تقویت می شود؟

حال باید دید مظفر، آخوندی و مهدی پیرهادی ائتلاف سابق خود را با زاکانی خواهند شکست و با مخالفان شهردار فعلی مانند سید جعفر تشکری هاشمی، ناصر امانی، علی‌اصغر قائمی، حبیب کاشانی، مهدی اقراریان، مهدی عباسی، نرجس سلیمانی و … برای برکناری زاکانی و جایگزینی بذرپاش هم پیمان خواهند شد یا خیر؟!

تلاش طیف قالیباف برای بازگشت به بهشت 

به نظر می رسد یکی از اهداف طیف نزدیک به قالیباف در شورای شهر از طرح بحث برکناری زاکانی، زمینه سازی برای برای بازگشت نیروهای نزدیک به این طیف به شهرداری تهران برای تصاحب ساختمان بهشت در سال آخر شورای شهر تهران است. تقویت حضور نیروهای نزدیک به قالیباف در شهرداری از آن جهت مهم است که این طیف در انتخابات سال آینده شورای شهر دست بالاتر را نسبت به رقیبان خواهد داشت.

اما یک گزینه عجیب نیز در این میان مطرح شده است. گزینه‌ای که اگر به شهرداری برسد مسلما به عنوان یکی از عجیب‌ترین اتفاقات تاریخ ایران از آن یاد خواهد شد. محمدجواد آذری جهرمی یکی از گزینه‌هایی است که در سطوحی از کشور مطرح شده است.

تا این زمان البته هیچ گزینه دیگری مطرح نشده است. این گمانه‌زنی‌ها و گزینه‌ها در حالی مطرح می‌شوند که زاکانی لبه پرتگاه استیضاح ایستاده و تلاش او و حامیانش برای باقی ماند در شهرداری همچنان ادامه دارد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=41075

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: