منو

۳۰۰ قطعه باغ شهر غیر مجاز در شیراز تخریب شد

در راستای برخورد دستگاه قضایی با تغییر کاربری‌های غیر مجاز اراضی، با حضور و نظارت نمایندگان دادستانی فارس، ساختمان و دیوارکشی‌های غیرمجاز ۳۰۰ قطعه باغ شهر در شیراز تخریب شد.
شیراز

به گزارش جریان نو، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس امروز، ۱۷ آذرماه با اعلام این خبر گفت: این عملیات در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و از جمله موضوعات پیگیری شده در معاونت صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی مرکز استان فارس است.

«سیدمصطفی بحرینی» با تأکید بر قاطعیت دستگاه قضایی در برخورد با زمین‌خواری و تغییر کاربری‌های غیر مجاز گفت: این عملیات مساحتی به میزان ۶۵ هکتار از اراضی مناطق آب پرده و کودیان را شامل می‌شود و طی آن ۲۲۰ دیوار کشی غیر مجاز، ۲۵ ساختمان و اتاقک،۲۰ مورد پی‌کنی، ۳۵ مورد سایر تأسیسات و دپو مصالح ساختمانی  را در بر می‌گیرد.

وی با تقدیر از همکاری کامل پلیس امنیت اقتصادی استان فارس، فرماندهی انتظامی شهرستان شیراز، مدیریت جهاد کشاورزی و مدیریت امور اراضی، مدیریت راهداری استان و شهرستان شیراز بیان کرد: عملیات اجرا شده در این دو نطقه از شمال غرب شیراز  زمینه پیشگیری از تضییع حقوق بیت‌المال و همچنین جلوگیری از تشکیل پرونده‌های متعدد قضایی و مال باخته شدن افراد را فراهم کرد.

این مقام قضایی از اراده دستگاه قضایی در شناسائی، تعقیب و برخورد قانونی و قاطع  با زمین‌خواری، تغییر کاربری‌های غیر مجاز، تعرض به اراضی ملی، انفال  و حریم و بستر رودخانه‌ها در شیراز و سراسر استان با اولویت عوامل اصلی و مسببین خبر داد و افزود: در این فرایند تنها اجرای دقیق قانون مد نظر مقامات قضایی قرار دارد.

دادستان مرکز استان فارس بیان کرد: در راستای تأکیدات مستمر رئیس کل دادگستری استان فارس در جلسات شورای پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی و حفظ حقوق بیت‌المال همه مسئولان باید درچارچوب اختیارات قانونی خود اقدامات پیشگیرانه را دستور کار خود قرار دهند و پیش از وقوع هر گونه اقدام غیر قانونی زمین‌خواران راه را بر سودجویان ببندند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=12734

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: