کلاهبرداری جدید به شیوه حراج ویژه تابستانه

پلیس فتا در رابطه با سرقت اطلاعات و کلاهبرداری از طریق حراج ویژه تابستانه به کاربران فضای مجازی هشدار داد.
کلاهبرداری

جریان نو؛ در پی تبلیغات فروش ویژه تابستانه در برخی از کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی شاهد ارسال لینک‌های جعلی و هدایت کاربران به درگاه‌های فیشینگ بانکی بوده که با سرقت اطلاعات بانکی شهروندان حساب آن‌ها را خالی می‌کنند.

مهندسی اجتماعی دیگر شگرد مجرمان سایبری است که با چرب‌زبانی اعتماد خریدار را جلب کرده و از او می‌خواهند نیمی از پول کالای سفارشی خود را واریز کرده و پس از دریافت کالا مابقی وجه را واریز کنند که متأسفانه هموطنان بعد از واریز وجوه به‌حساب کلاهبردار هیچ‌گونه کالایی دریافت نکرده و شخصی پاسخگوی تماس یا پیام آن‌ها نبوده و یا کالای تحویلی به آن‌ها تقلبی و متفاوت با کالای سفارش شده است.

پلیس فتا در این زمینه به کاربران فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی توصیه کرد.

فریب برخی از پیام‌ها و آگهی‌های منتشرشده در فضای مجازی، کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی را که با وعده‌های حراج آنلاین، تخفیف ویژه تابستانه، قیمت‌هایی باورنکردنی است، نخورند.

کاربران اگر قصد خرید آنلاین دارند، حتماً از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند، زیرا این فروشگاه‌های اینترنتی در عین مجاز و معتبر بودن ملزم به رعایت قوانین هستند.

توصیه‌های پلیس فتا را جدی گرفته و آن‌ها را به کار ببندید تا در معرض این‌گونه کلاهبرداری قرار نگیرید و در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.fata.gov.ir با پلیس در میان بگذارید.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=37986

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: