منو

پاسخ قالیباف به بازداشت سه خبرنگار/ ما از کسی شکایت نکرده ایم آنها شاکی خصوصی داشتند

قالیباف : من به اصل آزادی رسانه باور شخصی داشته و در مجموعه ما از کسی شکایت نشده است.
قالیباف

جریان نو،معاون اسبق مطبوعات و رییس سابق سازمان سینمایی در برنامه گفتگوی فرهنگی از محمد باقر قالیباف پرسید : شما در سه سال گذشته برای مرجعیت رسانه ای و آزادی رسانه چه کرده اید. انتظامی با اشاره به صحبت های صدیقه سادات حجازی گفت : شما اشاره کردید که در دوره شهرداری آقای قالیباف اقدامات بسیاری در حوزه زنان صورت گرفته است ، به غیر از پارک بانوان موارد دیگر را نیز بهتر است بازگو کنید.

وی تاکید کرد: اما مسئله اصلی من مرجعیت رسانه است، ما در فضای رسانه ای بازی را به رسانه های خارج از کشور باخته ایم. ما ماده درخشان ۴ قانون مطبوعات را داریم که در آن تاکید شده است، هیچ مقام دولتی حق ندارد به رسانه ها برای انتشار یا عدم آن فشار بیاورد یا موجب سانسور آن شود. اما در گذشته فشار روی رسانه ها بسیار زیاد بود و دستگاهای مختلف می گویند چه بنویسند و چه ننویسند که موجب انفعال و از دست دادن اعتماد بنفس رسانه ها شده که این خود مرجعیت رسانه را مخدوش می کند.

انتظامی افزود: شما با توجه به مسئولیت های بسیاری که داشته اید و رییس مجلس هم بوده اید برای کاهش فشار که کمک به مرجعیت رسانه می کند، چه کرده اید و تدبیر شما چیست؟ دو نفر از فعالان رسانه ای از روز شروع انتخابات بازداشت شده اند، یا بخاطر شکایت شما بود یا چیز دیگری، شما برای آزادی این دو به عنوان رییس مجلس چه کرده اید؟

محمدباقر قالیباف در پاسخ به پرسش حسین انتظامی گفت: رسانه و آزادی آن و عملکرد آن به عنوان نمایندگی افکار عمومی و ناظر و دنبال کننده حتما باعث نشاط و پیشرفت و حل مشکلات می‌شود، انتقال حرف و نقد مردم از وظایف رسانه است.

من در نیروی انتظامی بودم و ۲۰۰ مورد شکایت فرمانده قبلی از رسانه ها را پس گرفتم، در حوزه شهرداری تهران هم همینطور عمل کردم

حسین انتظامی تاکید کرد: در سه سال گذشته چه کردید؟

قالیباف : من به اصل آزادی رسانه باور شخصی داشته و در مجموعه ما از کسی شکایت نشده است، اما خبرنگاری که اقدام غیر قانونی کرده یا قانون را رعایت نکرده است و در دادگاه اولیه و ثانویه و دیوان عدالت رفت و محکوم شده است دیگر کاری از کسی ساخته نیست. شاکی خصوص داشته اند، کاری نمی شود کرد، اما اگر فکر می کنید من باید به صورت فردی این مسئله را دنبال کنم، باشد.

وقتی شاکی خصوص دارد، حقوق افراد و مردم باید محترم شمرده شود. وقتی رسانه ای به اشتباه دروغ گفته من از آن شکایت نکرده ام مدعی عموم پیگیری کرده است

قالیباف افزود: در عین حال ما به دنبال حل مشکلات و موانع کاری رسانه ها از جمله بیمه و تعاونی مسکن و… هستیم.

رسانه صدای حق مردم است که همه دولتمردان باید آن را بشنوند و معتقد باشند که صدای واقعی مردم است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=37768

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: