منو

نکات مهم در نگهداری باتری لپ تاپ گیمینگ

بدون شک یکی از مهم ترین نکته های استفاده بهینه از لپ تاپ در مدت زمان طولانی به ویژه در رابطه با لپ تاپ های گیمینگ، استفاده بهینه از باتری لپ تاپ است. توجه به طول عمر باتری لپ تاپ باعث می شود تا علاوه بر استفاده بهینه از لپ تاپ در هنگام بازی، طول عمر لپ تاپ گیمینگ نیز افزایش پیدا کند و این موضوع برای کاربران به ویژه گیمرها دارای اهمیت بسیار زیادی است.
لپ تاپ

بدون شک یکی از مهم ترین نکته های استفاده بهینه از لپ تاپ در مدت زمان طولانی به ویژه در رابطه با لپ تاپ های گیمینگ، استفاده بهینه از باتری لپ تاپ است. توجه به طول عمر باتری لپ تاپ باعث می شود تا علاوه بر استفاده بهینه از لپ تاپ در هنگام بازی، طول عمر لپ تاپ گیمینگ نیز افزایش پیدا کند و این موضوع برای کاربران به ویژه گیمرها دارای اهمیت بسیار زیادی است.

نکات مهم در نگهداری باتری لپ تاپ گیمینگ

البته که روش های زیادی برای استفاده بهینه از باتری لپ تاپ وجود دارد که به شما می کند تا عمر باتری لپ تاپ خود را افزایش دهید اما با این وجود بهتر است خریداران در زمان خرید لپ تاپ توجه ویژه ای به باتری لپ تاپ گیمینگ مورد نظر خود داشته باشند تا بهترین عملکرد را برای اجرای بازی های کامپیوتری مورد نظر خود از لپ تاپ مخصوص بازی خود دریافت نمایند. در ادامه در این مطلب ما قصد داریم مهم ترین نکات نگهداری از باتری لپ تاپ را توضیح دهیم و به بررسی آن ها بپردازیم.

روش های استفاده بهینه از باتری لپ تاپ گیمینگ

همانطور که اشاره کردیم روش هایی وجود دارد که به شما کمک می کند تا استفاده بهینه تری از لپ تاپ خود داشته باشید تا بتوانید در مدت زمان طولانی تری از لپ تاپ گیمینگ خود بهره ببرید. البته که در هر صورت شما در مدت زمان محدودی می توانید از باتری سیستم خود برای بازی بهره ببرید، به صورتی که شما حتی اگر بهترین لپ تاپ از نظر باتری برای بازی را هم داشته باشید، باز هم نمی توانید در مدت زمان طولانی از لپ تاپ گیمینگ خود برای بازی استفاده کنید اما به کمک روش هایی که توضیح می دهیم می توانید عملکرد بهتری را از باتری لپ تاپ گیمینگ خود دریافت نمایید.

انتخاب لپ تاپ با سخت افزار مناسب گیمینگ

اولین مورد که می توان گفت که مهم ترین نکته نیز هست توجه به سخت افزار لپ تاپ گیمینگ است. در صورتی که شما لپ تاپ مناسبی را برای اجرای بازی های کامپیوتری انتخاب نکنید، نباید توقع استفاده طولانی مدت از لپ تاپ برای اجرای بازی های کامپیوتری سنگین را نیز داشته باشید. پس بهتر است در همان ابتدا به سخت افزار لپ تاپ مورد نظر خود از جمله باتری لپ تاپ گیمینگ توجه داشته باشید تا عملکرد مناسب برای اجرای بازی های کامپیوتری را از آن دریافت نمایید.

نکات مهم در نگهداری باتری لپ تاپ گیمینگ

برنامه های پر مصرف را غیر فعال کنید

بسیاری از برنامه ها ممکن است به دلیل حجم بالای آن ها باتری زیادی نیز مصرف کنند. این برنامه های سنگین باعث می شوند که میزان مصرف باتری افزایش پیدا کرده و در نهایت طول عمر سیستم کامپیوتری شما کاهش یابد. به همین دلیل بهتر است که این برنامه ها را در زمانی که از آن ها استفاده نمی کنید، غیر فعال کنید تا باتری سیستم شما را مصرف نکنند.

روشنایی صفحه را کم کنید

در صورتی که برای شما اهمیت ندارد که با روشنایی زیاد صفحه کار کنید، به شما پیشنهاد می کنیم که روشنایی صفحه نمایش خود را کم کنید تا بتوانید برای مدت زمان طولانی تری از لپ تاپ گیمینگ برای اجرای بازی های کامپیوتری استفاده کنید. این روش یکی از موثر ترین روش ها برای استفاده طولانی تر از لپ تاپ گیمینگ محسوب می شود.

جلوگیری از خالی شدن کامل باتری

در بیشتر مواقع افراد صبر می کنند تا کامل باتری سیستم آن ها خالی شود سپس لپ تاپ خود را به شارژ متصل می کنند. در حالی که این عمل اصلا رفتار درستی برای استفاده بهینه از باتری لپ تاپ نیست. به طوری که نباید اجازه دهید شارژ لپ تاپ شما به صورت کامل خالی شود بلکه باید پیش از خالی شدن کامل باتری سیستم، لپ تاپ خود را به شارژ متصل کنید.

به دمای لپ تاپ خود توجه داشته باشید

یکی از مواردی که معمولا به آن توجهی نمی شود، پایین نگه داشتن دمای لپ تاپ است. در حقیقت هر چه دمای لپ تاپ افزایش پیدا کند علاوه بر اینکه سیستم گیمینگ شما انرژی بیشتری مصرف می کند، طول عمر لپ تاپ شما نیز کاهش پیدا می کند. برای این منظور بهتر است که همواره تلاش کنید تا دمای لپ تاپ گیمینگ خود را کنترل کنید و از بالا رفتن دمای سیستم جلوگیری کنید. یکی از راهکار هایی که برای پایین نگه داشتن دمای لپ تاپ وجود دارد، استفاده از کول پد و برخی خنک کننده های دیگر است که روش های بسیار موثری برای کنترل دمای لپ تاپ محسوب می شوند.

استفاده از حالت های مدیریت مصرف

برخی از حالت های موجود بر روی سیستم از جمله حالت ذخیره سازی باتری به شما کمک می کنند تا بتوانید با ذخیره انرژی باتری برای مدت زمان طولانی تری از سیستم کامپیوتری خود استفاده کنید. هم چنین در لپ تاپ ها قابلیت هایی برای مدیریت مصرف باتری وجود دارد که به کمک آن ها می توانید مصرف باتری را بهینه کرده و از آن ها برای مدت زمان طولانی تری استفاده کنید.

نکات مهم در نگهداری باتری لپ تاپ گیمینگ

حافظه دستگاه را خالی نگه دارید

یکی از روش هایی که بسیاری از افراد از آن اطلاع ندارند درحالی که می تواند روش موثری برای کنترل انرژی باتری لپ تاپ باشد، وجود حافظه کافی برای انجام وظایف مورد نظر شما است. در صورتی که استفاده از حافظه هایی هم چون حافظه SSD که به افزایش سرعت پردازش اطلاعات لپ تاپ شما کمک می کنند، در عملکرد بهتر سیستم شما تاثیر گذار هستند و به استفاده بهینه از باتری لپ تاپ گیمینگ کمک زیادی می کنند.

استفاده از آداپتور سالم

یکی دیگر از روش هایی که ما به شما پیشنهاد می کنیم حتما در هنگام شارژ باتری لپ تاپ گیمینگ به آن توجه داشته باشید، استفاده از یک آداپتور سالم و مناسب سیستم شما است. در صورتی که میزان انرژی ارائه شده توسط شارژر با انرژی مورد نیاز لپ تاپ مطابقت نداشته باشد، ممکن است آسیب جدی به باتری لپ تاپ شما وارد کند. علاوه بر آن به شما پیشنهاد می کنیم تا از شارژر اصل متناسب با سیستم خود استفاده کنید و شارژر خود را از مرجعی مورد اطمینان خریداری کنید تا به باتری سیستم گیمینگ شما آسیبی وارد نشود.

جمع بندی

تمامی موارد گفته شده در عملکرد بهینه باتری لپ تاپ گیمینگ تاثیرگذار هستند. ممکن است برخی از روش های گفته شده تاثیر بیشتری در عملکرد بهتر باتری لپ تاپ داشته باشد در حالی که برخی موارد دیگر باعث می شود تا طول عمر باتری لپ تاپ شما افزایش پیدا کند. با این وجود ما به شما توصیه می کنیم که به تمامی موارد گفته شده توجه داشته باشید و در صورت توان تمامی این موارد را برای لپ تاپ گیمینگ خود در نظر بگیرید تا از عملکرد بهینه باتری لپ تاپ گیمینگ خود رضایت داشته باشید و برای مدت زمان طولانی تری از آن بهره ببرید.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=39765

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: