منو

نوجوان شما باید  گفتگوی درونی منفی خود را تغییر دهد و با چیزی مثبت صحبت کند. این تنها با تمرین مداوم اتفاق می افتد.

نکات طلایی برای افزایش عزت نفس نوجوانان:۹ روش ساده و کاربردی

عزت نفس در دوران نوجوانی  شیوه رفتار در بزرگسالی را تعیین می کند، باید روی عزت  نفس نوجوان خود  کار کنیم.

چگونه می توانیم به نوجوانان کمک کنیم تا عزت نفس خود را بهبود بخشند؟

کشف نکات طلایی برای تقویت عزت نفس نوجوانان با ۹ نکته  طلایی موثر. راهنمایی برای والدین و مربیان به منظور ارتقاء اعتماد به نفس و رشد شخصیتی فرزندانشان در دوران حساس نوجوانی است.

بیاموزید چگونه می‌توانید با استفاده از استراتژی‌های عملی، به نوجوانان کمک کنید تا احساس خودارزشمندی و اعتماد به نفس خود را تقویت کنند و در مسیر موفقیت قدم بردارند.”

جریان نو؛تفاوت کیفیت زندگی و شادکامی در افراد با عزت نفس پایین و افراد دارای عزت نفس بالا قابل توجه است. از آنجایی که عزت نفس در دوران نوجوانی شیوه رفتار در بزرگسالی را تعیین می کند، باید روی عزت  نفس نوجوان خود  کار کنیم.

 جک کنفیلد،هدف ما این است که به نوجوانان خود کمک کنیم تا احساس کنند “دوست داشتنی و توانمند” هستند، زیرا این جوهره عزت نفس بالا است.

جریان نو؛ در ادامه  مقاله  با  نکات طلایی برای افزایش عزت نفس نوجوانان:۹ روش ساده و کاربردی ،آشنا می شویم.

 

۱. ایجاد عادت خودتأیید کردن

یکی از رایج ترین نکا ت طلایی  برای بهبود عزت نفس استفاده از جملات تاکیدی است. اما بر اساس تحقیقات انجام شده، گاهی اوقات جواب می دهد و گاهی اوقات نه.

برخی از مطالعات نشان داده‌اند که اگر جملات تاکیدی به عادت تبدیل شوند و اگر خود به خودی باشند، برای نوجوانان دارای عزت نفس پایین موثر است.

پس این  نکته  کلیدی است. نوجوان شما باید  گفتگوی درونی منفی خود را تغییر دهد و با چیزی مثبت صحبت کند. این تنها با تمرین مداوم اتفاق می افتد.

۲- فعالیت بدنی را  تشویق کنید

اگر نوجوان شما نشانه هایی از عزت نفس پایین نشان می دهد، یکی از بهترین چیزها برای او این است که از نظر بدنی بیشتر فعال باشد. من می دانم که وقتی به طور منظم ورزش می کنم احساس خیلی بهتری دارم! حتی حرکات ساده مانند راه رفتن یا دنبال کردن ویدیوهای یوگا کمک می کند.

۳-  ورزش ها ی تیمی را  تشویق کنید

نوجوانانی که بخشی از ورزش های گروهی هستند، نسبت به نوجوانانی که در آن شرکت نمی کنند، تمایل کمتری به داشتن عزت نفس پایین دارند. بنابراین اگر نوجوان شما در حال حاضر در یک تیم است، هر کاری می توانید انجام دهید تا او را تشویق کنید که به آن پایبند باشد.

۴- به نوجوان تان  کمک کنید تا یک منبع  خلاقیت  پیدا کند.

کمک به نوجوان در یافتن راهی برای خلاقیت می تواند بهترین ها را در آنها به ارمغان بیاورد. این یک مثال عالی از کمک به اعتماد به نفس پایین نوجوانان است. علم به ما می گوید که خلاقیت با افزایش عزت نفس مرتبط است و نوع خلاقیت مهم نیست!

من می دانم که تشویق نوجوانان به امتحان چیزهای جدید می تواند دشوار باشد، به خصوص زمانی که آنها عزت نفس ضعیفی دارند. اگر آنها دروس یا باشگاه های مدرسه را عقب می اندازند، با ویدیوها یا دوره های آنلاین کوچکتر شروع کنید. شاید حتی بتوانید چند فعالیت جدید با هم انجام دهید!

اگر نوجوان شما واقعاً به موسیقی علاقه دارد، دریابید که آیا آنها به گروه موسیقی مدرسه علاقه دارند یا به موسیقی. درس ها. یا شاید دوست دارند خودشان یاد بگیرند. آنها می توانند تقریباً هر چیزی را از یک ویدیوی YouTube یاد بگیرند!

 

نکات طلایی برای افزایش عزت نفس نوجوانان:9 روش ساده و کاربردی

 

۵-به نوجوانان کمک کنید حمایت اجتماعی را شناسایی و پرورش دهند

یک شبکه حمایت اجتماعی کلیدی برای هدایت موقعیت های استرس زا در هر مرحله از زندگی است. همه ما به افرادی نیاز داریم که به ما توصیه کنند، به ما آرامش دهند، اعتماد به نفس پایین ما را تقویت کنند و به ما در مدیریت مسئولیت ها کمک کنند.

چرا نوجوانان به حمایت عاطفی نیاز دارند؟

تحقیقات نشان می دهد که نوجوانان بیش از همه به حمایت عاطفی نیاز دارند. حمایت عاطفی یعنی داشتن افرادی که به آنها اهمیت می دهند، به آنها گوش می دهند و از آنها قدردانی می کنند.

افزایش عزت نفس نوجوانان

منابع حمایت عاطفی به نوجوانان کمک می کند تا احساس درک، پذیرفته شدن، احترام و ارزش داشته باشند. و این باعث افزایش عزت نفس سالم می شود.

حمایت عاطفی همچنین از سلامت روان محافظت می کند و از رفتارهای مخاطره آمیز و سوء مصرف مواد که اغلب ناشی از فشار همسالان است محافظت می کند.

نوجوانان کجا می توانند حمایت عاطفی پیدا کنند؟

می توانید به نوجوان خود کمک کنید تا افرادی را که می توانند حمایت عاطفی سالمی ارائه دهند، شناسایی کند. مطالعه‌ای در مجله بین‌المللی نوجوانان و جوانان نشان می‌دهد که آن‌ها بیشتر به افرادی متکی هستند که «آشنا، بالغ، دوستانه و مهم‌تر از همه شایسته اعتماد هستند».

با نوجوان خود در مورد اینکه چه کسی با این ویژگی ها مطابقت دارد صحبت کنید. برای آنها مهم است که روابط با بزرگسالان (والدین، معلمان، یک الگوی مثبت و غیره) و همچنین دوستان و همکلاسی ها را شناسایی کرده و آنها را پرورش دهند.

تحقیقات نشان می‌دهد که مورد تایید قرار گرفتن و دوست‌داشتن معلمان، باعث افزایش اعتماد به نفس می‌شود.

نکات طلایی برای افزایش عزت نفس نوجوانان:9 روش ساده و کاربردی

۶- سبک فرزندپروری خود را بررسی کنید

کار سختی است که در آینه نگاه کنیم و به طرز منتقدانه درباره اینکه چگونه پدر و مادر می شویم فکر کنیم. اگر  چیزی که دوست دارید نادیده بگیرید … یا اگر احساس دفاعی می کنید، تنها نیستید.

(اینکه آنها را وادار به پیوستن به یک تیم یا گذراندن برخی از درس ها کنید، دیگر چندان بد به نظر نمی رسد!)

۷. بر بهبود تاب آوری تمرکز کنید

استراتژی‌هایی که به نوجوانان کمک می‌کنند تا عزت‌نفس را بهبود بخشند، واقعاً به یک چیز خلاصه می‌شوند: تاب‌آوری.

افرادی که انعطاف پذیر هستند می توانند خود را با مشکلات یا موقعیت های دشوار وفق دهند. آن‌ها انعطاف‌پذیر هستند و می‌توانند وقتی زندگی سخت است هیجان های خودر ا  خود را تنظیم کنند. این یک مجموعه مهارت است که توسعه یافته و همیشه می تواند بهبود یابد.

لیو می گوید که تاب آوری یکی از مهمترین چیزها در بهبود عزت نفس است. این به محافظت در برابر اختلالات خلقی و مشکلات سلامت روان کمک می کند.

بهبود تاب‌آوری نیز آسان‌تر از عزت نفس است، بنابراین کمک به عزت نفس پایین نوجوانان می‌تواند از پرورش تاب‌آوری باشد.

۸-به نوجوانان کمک کنید مهارت های حل مسئله را یاد بگیرند

از شنیدن این موضوع که بهبود مهارت های حل مسئله تأثیر قابل توجهی بر عزت نفس دارد متعجب شده اید؟ به عنوان یک معلم و استاد، من همیشه بر مهارت های حل مسئله تاکید کرده ام، اما همیشه ارتباط با عزت نفس را تشخیص نداده ام.

اما افزایش عزت نفس ناشی از دانستن نحوه حل یک مشکل کاملاً منطقی است!

مهارت های قوی حل مسئله باعث افزایش اعتماد به نفس در نوجوانان می شود. اگر با دیگران برای حل مشکلات کار می کنند، اعتماد و مهارت های بین فردی ایجاد می کنند. وقتی نوجوانان متوجه می‌شوند که دیگران نیز مشکلات مشابهی را تجربه می‌کنند، اغلب می‌توانند با استرس و اضطراب کمتری با چالش‌ها مقابله کنند.

۹- راه هایی برای تمرین شکرگزاری ارائه کنید

تمرین شکرگزاری یکی از قوی ترین عادت هایی است که می توانیم در نوجوانان خود تشویق کنیم ،واقعا  معجزه می کند!

شکرگزاری  یک عادت نجات دهنده  است، و علم آن را تأیید می کند.

تمرین قدردانی هر بخش از زندگی را بهبود می بخشد. و هر چه بیشتر به دنبال چیزهای خوب باشیم، آسان تر می شود و احساس طبیعی تر می شود.

آموزش قدردانی بیشتر به نوجوانان می تواند کاری دلهره آور به نظر برسد، اما ارزشش را دارد!

تحقیقات نشان می دهد که سپاسگزار بودن سلامت عاطفی را بهبود می بخشد. نوجوانان می توانند استرس و همچنین افکار و احساسات منفی را به طور مؤثرتری مدیریت کنند و در هنگام تمرین قدردانی از عزت نفس بهتری برخوردار شوند.

باز نویسی و تنظیم : امیر عباس رحیمی

منبع:https://www.salteffect.com

 

 

 

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=19957

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: