منو

موج سرقت با اسید در سوئد؛ روشی که در دیگر نقاط اروپا هم افزایش می‌یابد

پلیس سوئد روز چهارشنبه ۱۷ ژوئیه ۲۰۲۴ اعلام کرد که در حال بررسی ارتباط بین موج سرقت‌های اخیر در استکهلم با موارد مشابه در سایر کشورهای اروپایی است که طی آن سارقان با استفاده از اسید نیتریک اقدام به ذوب قفل‌ها می‌کنند.
سرقت

جریان نو: پلیس سوئد روز چهارشنبه ۱۷ ژوئیه ۲۰۲۴ اعلام کرد که در حال بررسی ارتباط بین موج سرقت‌های اخیر در استکهلم با موارد مشابه در سایر کشورهای اروپایی است که طی آن سارقان با استفاده از اسید نیتریک اقدام به ذوب قفل‌ها می‌کنند.

بنا به گزارش پلیس، تاکنون چندین قفل که توسط سارقان از بین رفته مورد بررسی‌ کارشناسان قرار گرفته و محققان پزشکی قانونی تأیید کرده‌اند که از اسید نیتریک، یک مایع خورنده بی‌رنگ، برای تخریب آنها استفاده شده است.

مونیکا کروگر، افسر مامور به خدمت در پلیس مرزی سوئد در گفتگو با یک شبکه تلویزیونی این کشور یادآور شد: مجرمان «اسید نیتریک را وارد استوانه‌ای مرکزی قفل‌ها می‌کنند که باعث خوردگی فلز درون آن و در نهایت بازشدن آن می‌شود.»

اگرچه روش استفاده شده هیچ صدایی به همراه ندارد اما بوی تندی که اسید از خود ساطع می‌کند که در تمام راه پله‌های محل سرقت منتشر می‌شود.

به گزارش فرانس‌پرس، سرقت‌های مشابهی طی دو سال گذشته در آلمان، فرانسه، بلژیک، اتریش و پرتغال گزارش شده است.

سخنگوی پلیس استکهلم همچنین تصریح کرد: «یکی از موارد به ورود یک باند خارجی در کشور مربوط می‌شود که اعضای آن دست به چند سرقت زده و سپس متواری شدند.»

وی افزود که مقامات کشورش با سایر سازمان‌های پلیس اروپایی و نیز یوروپل برای شناسایی و دستگیری سارقان همکاری می‌کنند.

پنج شهروند گرجستانی پیش از این در اوت سال گذشته میلادی به اتهام بیش از یک فقره دزدی با استفاده از اسید، در فرانسه مجرم شناخته شده بودند.

اغلب این سرقت‌ها در فصل تابستان که شهروندان اروپایی به تعطیلات و مسافرت می‌روند، صورت گرفته است.

اولا اوسترلینگ، سخنگوی پلیس سوئد به خبرگزاری فرانسه گفت که از حدود سه ماه گذشته دست کم ۴۹ مورد گزارش سرقت با استفاده از اسید برای ذوب قفل‌ها در پایتخت این کشور ثبت شده است.

وی افزود: «احتمالا موارد ثبت نشده بیشتری هم وجود دارد. ما منتظر بازگشت شهروندان از تعطیلات، عمدتا در مرکز استکهلم، هستیم.»

به گفته این مسئول پلیس، هیچ مظنونی در حال حاضر شناسایی نشده و پیش از این هم «هیچ مورد مشابهی در کل سوئد وجود نداشته است که ما از آن اطلاع داشته باشیم.»

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=41137

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: