منو

معین با چه اطمینانی به ایران برگردد؟

خواننده‌ای که در خارج کشور آواز می‌خواند و با زیر و بم و هزارتوی پیچ‌درپیچ سیاست در داخل ایران آشنایی عمیقی ندارد، از کجا باید بداند عملکردش در زندگی شخصی و هنری، از نظر رجال سیاسی تصمیم‌گیرنده در ایران، ناقض مصالح کشور محسوب می‌شود یا نه
معین

به گزارش جریان نو، درخبرها آمده بود سخنگوی قوۀ قضاییه در واکنش تلویحی به موضوع بازگشت معین (خواننده) به ایران گفته است “ایرانیان خارج از کشور اگر مرتکب جرمی نشده‌ و خیانتی به مصالح کشور نکرده‌اند، می‌توانند به ایران برگردند”.

این پاسخ اما به رغم لایه مثبت ترس و تردید را از بین نمی‌برد؛ چراکه مفهوم “خیانت به مصالح کشور”، مصادیق روشنی ندارد. نصرالله معین یا حسن شماعی‌زاده احتمالا دربارۀ “مصالح کشور” نظری متفاوت از نظر مقامات حکومتیِ ایران دارند.

ا‌ما حتی اگر بگوییم در تشخیص “مصالح کشور” نظر مقامات حکومتی اهمیت دارد، تجربه نشان می‌دهد وحدت رویه‌ای هم در این زمینه وجود ندارد. چه در زمان دولت خاتمی چه در زمان دولت روحانی، تفاوت نظر آشکاری دربارۀ مصالح کشور بین مقامات دولتی و غیردولتی وجود داشت.

حالا خواننده‌ای که در خارج کشور آواز می‌خواند و با زیر و بم و هزارتوی پیچ‌درپیچ سیاست در داخل ایران آشنایی عمیقی ندارد، از کجا باید بداند عملکردش در زندگی شخصی و هنری، از نظر رجال سیاسی تصمیم‌گیرنده در ایران، ناقض مصالح کشور محسوب می‌شود یا نه؟

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=19153

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: