منو

روند صعودی طلا و سیر نزولی دلار/ معاملات سکه بلاتکلیف است

فعالیت بازار طلا و سکه در نخستین روز هفته تحت تاثیر تعطیلی بانک و ادارات قرار گرفته است و بسیاری از فعالان بازار و معامله گران معتقدند امروز معامله نقدی در بازار انجام نخواهد شد.
قیمت دلار و سکه

به گزارش جریان نو،  فعالان بازار پیش بینی می کنند با توجه به نوسان محدود قیمت دلار و همچنین تعطیلی بانک ها، سکه امروز نوسان شدیدی را تجربه نخواهد کرد و در محدوده رنج بالا و پایین خواهد شد.
فعالیت بازار طلا و سکه در نخستین روز هفته تحت تاثیر تعطیلی بانک و ادارات قرار گرفته است و بسیاری از فعالان بازار و معامله گران معتقدند امروز معامله نقدی در بازار انجام نخواهد شد. موضوعی که از پایان هفته گذشته آغاز شد و به عقیده تحلیلگران فارغ از اثرگذاری بر نقدینگی کشور، روند قیمت ها را هم در بازار امروز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

قیمت سکه در جریان معاملات پنجشنبه از مرز مهم ۴۱ میلیون تومان خود را جدا کرد و همراه با دلار مسیر افزایشی را دنبال کرد. هر سکه در پایان معاملات دو روز گذشته حدود ۴۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

طلای آبشده اما به تبعیت از کاهش قیمت اونس طلا مسیر نزولی را در دستور کار خود قرار داد و از مرز مهم ۱۴ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان پایین آمد و ۱۴ میلیون و ۶۰۵ هزار تومان معامله شد. اولین مرز مقاومتی طلای آبشده ۱۴ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان بود و محدوده مقاومتی بعدی در ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان تا ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قرار داشت.

ارزش اونس طلا در جریان معاملات هفته گذشته عقب نشینی محسوسی را تجربه کرد و با از دست دادن مرز مهم ۲۴۰۰ دلار، تا حدود ۲۳۷۱ دلار پایین آمد اما از روز جمعه پا در مسیر افزایشی گذاشت و در لحظه تدوین این گزارش ۲۳۸۷ دلار قیمت خورده است. براساس بررسی تکنیکالیست ها معتقدند گزارشات اقتصادی ایالات متحده بهتر از انتظار بود و همین موضوع شاخص دلار را تقویت کرد و‌ نزولی شدن اونس جهانی طلا در هفته گذشته شد.

 

اما قیمت دلار مولفه اول موثر بر نوسانات قیمت سکه هم خلاف روند اونس طلا هفته گذشته را با افزایش به پایان رساند و دلار هرات در ۵۸ هزار و ۲۶۰ تومان به کار خود پایان داد.  اسکناس آمریکایی در جریان معاملات پشت خطی با افت نسبی که تجربه کرد؛ ۵۸ هزار و ۱۵۰ تومان قیمت خورد.

معامله گران معتقدند قیمت سکه در جریان معاملات روز شنبه با توجه به اصلاح قیمت اونس طلا و تغییر مسیری که داده است؛ می تواند به سمت مرز مهم ۴۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان حرکت کند و اگر بتواند در بالای این مرز تثبیت دهد؛ افزایش قیمت بیشتر و فتح کانال جدید دور از انتظار نخواهد بود.  گروهی دیگر از فعالان بازار پیش بینی می کنند با توجه به نوسان محدود قیمت دلار و همچنین تعطیلی بانک ها، سکه امروز نوسان شدیدی را تجربه نخواهد کرد و در محدوده رنج بالا و پایین خواهد شد.

منبع: اقتصاد نیوز

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=42089

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: