منو

جلیلی : احتمال انصراف کاندیداهای اصولگرا به نفع یک نفر/ در حال صحبت در این زمینه هستیم

سعید جلیلی به نگرانی ها درباره تعدد کاندیداهای اصولگرا پاسخ داد.
جلیلی

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در جمع طلب حوزه علمیه قم گفت: دولت سایه یک تشکیلات نیست؛ بلکه یک گفتمان است؛ یعنی هر کدام از آحاد جامعه وظیفه دارد در قبال‌ کشور منفعل نباشد.
سعید جلیلی در پاسخ به سئوالی درباره نگرانی در مورد تعدد کاندیداهای جبهه انقلاب به مانند‌ سال ۹۲ و اینکه باید چکار کرد؟، گفت: این بحث مهمی است که باید صحنه را شناخت؛ این مهم است که بدانیم میدان چیست‌. چگونه نقش آفرینی کرد؛ صحنه اقتضاش این است که چطور عمل کرد تا به نفع جبهه انقلاب باشد و فعلا در حال صحبت در این زمینه هستیم.

وی  در پاسخ به سئوالی درباره تیم اقتصادی دولتش افزود: باید همه ظرفیت‌ها را پای کار آورد؛ مثلا دفاع مقدس یک نمونه موفق است؛ نباید تیم‌ها بسته باشند، باید از افراد توانمند استفاد کرد و بحث کرد و در دولت سایه از ظرفیت‌های مختلف استفاده کردیم و منحصر نبود.

وی در پاسخ به سئوالات طلاب حاضر در جلسه درباره اتفاقات سابق در برخی دولت‌ها ‌‌سبب نگرانی ما شده که با رهبری زاویه داشتند؛ مخالفین به شما نقد دارند اگر رئیس جمهور شوید انعطاف دارید و با سایر نهادها تعامل دارید؟ آیا تبعیت کامل از رهبری دارید؟، گفت: این فقط مختص ریاست جمهوری نیست و در سطوح مختلف نیز وجود دارد و هیچکس نمی‌تواند ادعا کند همیشه سالم ‌هستم؛ باید وظیفه‌مان را انجام بدهیم؛ در مورد انعطاف اشتباه نشود، گاهی منافع عده‌‌ای به خطر می‌افتد و می‌گویند انعطاف نداشت و ‌گاهی برعکس است و باید انعطاف داشت و سعه صدر به خرج داد.

جلیلی با بین اینکه در برهه‌ای قبل از دولت روحانی، سه قوه با هم به شدت اختلاف داشتند، خاطرنشان کرد: من در شورای امنیت بودم و در آن دو سال تنش‌زا میان قوا، دبیرخانه شورای امنیت را محلی کرده بودیم برای جمع کردن مسائل و می‌گفتیم باید طوری کار کنیم که در کارها خلل ایجاد نشود و‌‌ همه قوا از این مسئوله استقبال داشتند.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا در دولت‌ها مسئولیت قبول نکردید؟، اظهار داشت: به گفته شهید رئیسی، ما کمک دولت می‌دادیم؛ در روز حادثه حتی دو تا نامه برای شهید رئیسی نوشته بودم که این اتفاق افتاد، قرار نیست همه در هر دولتی پست بگیرند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=37759

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: