منو

جریان اخذ تسهیلات راحت الحلقوم میلیاردی در کاشان چیست؟

حیرت آور است وقتی بشنویم که در با وجود سختگیری های سیستم بانکی خصوصا در زمینه اخذ وثیقه و ضامن که در یک نمونه آن یعنی در وام ازدواج قابل شاهده است، چنین تسهیلاتی میلیاردی کلید بخورد و شائبه استفاده از اسناد شبه دار هم برای اخذ این تسهیلات وجود داشته باشد.
تسهیلات

به گزارش جریان نو، اخیرا در محافل متعدد کاشان، اخباری به گوش می رسد ‌که در یکی  از شعبات بانک تجارت کاشان به شرکتی در زمینه پلاستیک و گالوانیزه، ظاهرا در قبال دریافت اسناد و امضاهای شبهه دار از ضامنین و برخی از مدیران شرکت مذکور و بدون انطباق با اصل مستندات ارایه شده، حدود بیست میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

اعطای این تسهیلات طبیعتا اگر در راستای تولید و اشتغال و شعار سال مدنظر مقام معظم رهبری و در چارچوب قوانین و بدور از هرگونه رانت باشد قطعا قابل تحسین می بود.
همگان به خوبی واقفند بسیاری از زوجهای کشور در پیچ و خم اخذ وام ازدواج، مدام مراسم خود را به تعویق می اندازند و ماه ها در صف دریافت وام ازدواج خود با سختگیری ها فراوانی روبه روهستند و بعضا هم به دلیل همین سختگیری ها راه به جایی نمی برند و دست آخر عطای وام را به لقایش می بخشند و موفق به دریافت تسهیلات نمی شوند.
بسیاری از همین جوان ها اعتقاد دارند گاهی با یک دهم همین مبلغ تسهیلات بی ضابطه و بی قاعده، می توان یک کسب و کار کوچک را ایجاد و زندگی یک یا چند خانواده را نجات داد.

بنابراین حیرت آور است وقتی بشنویم که در با وجود سختگیری های سیستم بانکی خصوصا در زمینه اخذ وثیقه و ضامن که در یک نمونه آن یعنی در وام ازدواج قابل شاهده است، چنین تسهیلاتی میلیاردی کلید بخورد و شائبه استفاده از اسناد شبه دار هم برای اخذ این تسهیلات وجود داشته باشد.

طبیعتا پر واضح و برای متولیان قابل بررسی است چرا که شرایط کنترل نشده و سهل و آسان، قطعا شائبه استفاده از رانت را  هم در اذهان عمومی متبادر می سازد و مردم را ناامید می کند.

در همین راستا به جهت شفاف کردن موضوع نزد اذهان و افکار عمومی، ضروری است بانک تجارت که اتفاقا یکی از بانک های موفق و پیش رو در مبارزه با فساد و رانت است و اتفاقا از گزارشگران فساد قطعا حمایت کرده و می کند، نسبت به این موضوع حساسیت لازم را داشته و نسبت به روشن شدن تمامی ابعاد اقدام نماید و گزارش آن را در اختیار رسانه ها قرار دهد.

گفتنی است این تسهیلات میلیاردی که در استان کاشان به تسهیلات راحت الحلقوم شهرت یافته است، در سیستم حاکمیت شرع و قانون یعنی دستگاه قضایی کشورمان نیز طرح دعوی و مطرح  و در حال رسیدگی است.
اما با این وجود به نظر می رسد مدیران بالادست و سختکوش این روزهای بانک تجارت از این اتفاق رخداده بی اطلاع هستند و بیم آن می رود در صورت بی توجهی و غفلت، ولو غیر عمدی، اعتبار این بانک نزد مشتریان وفادار بانک خدشه دار شود‌.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=16756

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: