رئیس بانک مرکزی خبر داد:

تغییر اساسنامه بانک ها به تجاری، جامع، قرض‌الحسنه و…

محمدرضا فرزین از تدوین اساسنامه جدید و مبتتی بر بانک های بورسی و دولتی و شامل تجاری، قرض‌الحسنه، جامع و توسعه ای و با هدف رویه جدید نظارتی خبر داد.
بانک مرکزی,

به گزارش جریان نو، محمدرضا فرزین در جریان رونمایی از وام قرض الحسنه ۳۰۰ میلیون تومانی بدون کارمزد، گفت: بانک مرکزی پیگیر توسعه بانکداری تخصصی بوده و باید بانک های بورسی و دولتی براساس فعالیت های متفاوت و با توجه به تخصص و اهداف‌، تقسیم بندی شوند.

وی افزود: بنابراین تدوین اساسنامه بانک های تجاری، قرض‌الحسنه و توسعه ای در جریان است و بعد از تصویب، ابلاغ خواهد شد. بانکداری توسعه‌ای فعلی اصلا کاری برای توسعه ای انجام نمی‌دهد و وظیفه سهامداران تامین مالی بانک توسعه ای است. بانک های تجاری هم باید فعالیت تجاری انجام دهند. نرخ سود بانک های قرض‌الحسنه هم باید اندک باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: برای برخی بانک های جامع مانند بانک ملی و سپه نیز که دارای شعب زیاد در سراسر ایران هستند، اساسنامه بانکداری جامع تدوین خواهد شد. اساسنامه بانک های تامین کننده دانش بنیان ها نیز ، مجزا خواهد بود.

به گفته فرزین، نظارت موضوع مهم بانک مرکزی بوده که از طریق دسته بندی بانک ها انجام و از ماه های آینده و متفاوت بر رویه فعلی نظارات، اعمال خواهد شد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=10799

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: