به گزارش جریان نو ، این سارق خودرو که هم اکنون در اختیار ماموران پلیس آگاهی پایتخت قرار دارد تا تحقیقات در مورد سرقتهایش ادامه یابد دلیل اصلی سرقت خودروهای ایرانی را ضعف در ایمنی آنها دانست. او در حضور خبرنگاران و مامورانی که دستگیرش کرده بودند یک خودرو پژو پرشیا را که درهایش قفل بود، در کمتر از یک دقیقه باز و روشن کرد.
وی افزود: هیچ قفلی در سرقت نشدن خودرو تاثیر ندارد، برای همین من اول سفارش میگرفتم و بعد سرقت میکردم حتی خودروهای جدید که اکولایزر دارند هم ضد سرقت نیستند و آنها را میدزدیدم. بیشتر سراغ ماشینهایی میرفتم که در دید نیستند چون اول باید در ماشین را باز میکردم و بعد کاپوت را بالا می دادم. به هر حال در جای خلوت استرس کمتری داشتم. خودروهایی که سفارش میگرفتم بیشتر ایرانی بودند که۲۰ ثانیه تا دو دقیقه برای باز کردنشان زمان نیاز داشتم. حتی سیستم ۱۴۰۰ ایران هم قدیمی و ضعیف است. البته برای سرقت ماشینهای مدال بالا لپتاب نیاز بود و من کمتر سراغشان میرفتم اما خودروهای زیر مدل ۸۸ را در کمتر از ۵ ثانیه و بعد از ۸۸ را در۲ دقیقه باز میکردم. بعد هم به کسی که سفارش داده بود از۳۰ میلیون تا ۱۰۰ میلیون تومان میفروختم. البته برای اینکه مطمئن شویم ماشین سیستم جی پی اس و ردیاب ندارد یک شبانه روز آن را در خیابان رها میکردیم و بعد سراغش می رفتیم. گاهی هم از تکنیکهایی استفاده میکردیم که اگر جی پی اس قدیمی بود آن را میسوزاندیم و از مدار خارج میکردیم اما کار از محکمکاری عیب نمیکرد. دست آخر هم به خاطر دستگیری مالخر شناسایی و دستگیر شدم.
مردم خودروهایشان را در مکان پر تردد و حتی اگر ممکن است در دید دوربینهای مداربسته قرار دهند، از وسایل ایمنی و تجهیزات مدرن و پیشرفته مانند قفل بدون چنگک استفاده کنند. ضمن اینکه زنجیر کردن فرمان به زیر صندلی راننده از قفل پدال موثرتر است.