منو

جزئیاتی از بازداشت «صادق زیباکلام» از زبان سخنگوی قوه قضائیه/ زیباکلام کجا دستگیر شد؟

سخنگوی قوه قضاییه محکومیت صادق زیباکلام را مطابق قانون دانست و گفت: وی سه حکم قطعی داشته که به مرحله اجرا رسیده بود و برای گذراندن دوران محکومیت خود به اجرای احکام مراجعه کرد.
صادق زیباکلام

به گزارش جریان نو، سخنگوی قوه قضاییه گفت: بازداشت و دستگیری «صادق زیباکلام» مطابق با قانون بوده و او محکومیت‌های قبلی داشته است.

اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه قضاییه اظهار کرد: صادق زیباکلام سه حکم قطعی داشته که به مرحله اجرا رسیده بود و برای گذراندن دوران محکومیت خود به اجرای احکام مراجعه کرد.

جهانگیر در پاسخ به اینکه «می‌گویند که صادق زیباکلام در مسیر نمایشگاه کتاب دستگیر شده است» هم گفت که این موضوع باید بررسی شود.

صادق زیباکلام در پی قطعی شدن برخی احکام پرونده‌های قضایی، روز یکشنبه «۲۳ اردیبهشت ماه» برای اجرای احکام صادره وارد زندان شد.

صادق زیباکلام با رأی صادره از سوی دادگاه، بابت ارتکاب فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۱۸ ماه حبس و ۲ سال محرومیت فعالیت در احزاب، گروه‌های سیاسی و فضای مجازی محکوم شده بود که این حکم قطعی شده است.

پرونده دوم این فرد که حکم آن نیز قطعی شده است، مربوط به فعالیت تبلیغی علیه نظام در خصوص انتشار مطالب غیرمستند و غیرواقعی است. او در این پرونده به یک سال حبس محکوم شده است.

یکی دیگر از پرونده‌های قضایی زیباکلام که حکم آن قطعی و لازم‌‎الاجرا است نیز مربوط به نشر مطالب خلاف واقع است که او در این پرونده به ۶ ماه حبس محکوم شد بود که پس از فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور، این حکم مورد ابرام قرار گرفته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

 

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=34502

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: