منو

نقش شهر سلیمانیه عراق در بازار ارز تهران

صادرات ایران به عراق به ارزش سالانه 10 تا 12 میلیارد دلار، سلیمانیه را به عنوان یک مرکز مالی مهم معرفی کرده است. حتی در دوران صدام نیز شهر سلیمانیه به یک مسیر تجاری بزرگ بین عراق و ایران تبدیل شده بود.
عراق

در بازار ارز معروف در خیابان فردوسی تهران، صرافی‌ها و معامله‌گران با تحلیل نرخ تبدیل دلار به تومان  در دو بازار موازی خارج از ایران، نرخ‌های روزانه مبادله را تعیین می‌کنند: عراق (شهر سلیمانیه) و افغانستان (شهر هرات).

به گزارش جریان نو و به نقل از وبگاه “روداو”، بازار مبادلات سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق به دلیل روابط قوی اقتصادی ایران با عراق و اقلیم یکی از مهم‌ترین تاثیرات را بر بازار ارز داخلی ایران دارد.

صادرات ایران به عراق به ارزش سالانه ۱۰ تا ۱۲ میلیارد دلار، سلیمانیه را به عنوان یک مرکز مالی مهم معرفی کرده است. حتی قبل از سال ۲۰۰۳ و در دوران حکومت بعث عراق نیز شهر سلیمانیه به یک مسیر تجاری بزرگ بین عراق و ایران تبدیل شده بود.

جالب اینکه در آن زمان و در دوران عراق تحت تحریم، سلیمانیه به عنوان یک فضای تنفس برای دور زدن تحریم ها و شهری برای تجارت و ورود کالا از ایران به عراقِ تحت تحریم مطرح بود و حالا همین نقش را به صورتی بالعکس برای ایرانِ تحت تحریم آمریکا بازی می کند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=36093

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: