منو

شرایط امربه‌معروف فراهم نیست چون بی‌عدالتی، فقر و محرومیت وجود دارد

اگر مسئولان و حکمرانان به وظایف خود در اجرای عدالت عمل می‌کنند و در جامعه ما بی‌عدالتی وجود ندارد، انجام امر بمعروف و نهی از منکر در بخش عامه مردم جواب می‌دهد. اگر در ایران که یک کشور ثروتمند است، مردم در رفاه زندگی می‌کنند و فقر و محرومیت وجود ندارد، اجرای امر بمعروف و نهی از منکر در بخش مردمی جامعه با هیچ مشکلی مواجه نخواهد شد.
معروف

به گزارش جریان نو، روزنامه جمهوری اسلامی تاکید کرده که شرایط برای اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر فراهم نیست.

به گزارش جمهوری اسلامی، اکنون به راحتی می‌توانیم به این سوال پاسخ بدهیم که در جامعه امروز ما آیا شرایط برای اجرای امر بمعروف و نهی از منکر در بخش مردم فراهم است یا نه؟ پاسخ اینست که اگر مسئولان و حکمرانان به وظایف خود در اجرای عدالت عمل می‌کنند و در جامعه ما بی‌عدالتی وجود ندارد، انجام امر بمعروف و نهی از منکر در بخش عامه مردم جواب می‌دهد. اگر در ایران که یک کشور ثروتمند است، مردم در رفاه زندگی می‌کنند و فقر و محرومیت وجود ندارد، اجرای امر بمعروف و نهی از منکر در بخش مردمی جامعه با هیچ مشکلی مواجه نخواهد شد. اگر در گفتار و رفتار حکمرانان ما صداقت حرف اول را می‌زند و آنها به وعده‌هایشان عمل می‌کنند، اجرای امر بمعروف و نهی از منکر در بخش مردمی قابل انجام است. اگر در انتصاب‌ها شایسته‌ سالاری حاکم است و در انتخابات به قانون عمل می‌شود بطوری که حق هیچکس ضایع نمی‌شود، شرایط برای اجرای امر بمعروف و نهی از منکر در بخش مردم فراهم است. اگر آزادی‌های مشروع برای عموم مردم تامین است و حق هیچکس در هیچ زمینه‌ای ضایع نمی‌شود و مسئولان با مفاسد برخورد جدی می‌کنند و اجازه نمی‌دهند جامعه دچار فساد شود، امکان انجام امر بمعروف و نهی از منکر در بخش مردمی وجود دارد.

این روزنامه افزوده است: شاید کسانی که می‌خواهند تحت عناوینی از قبیل مصلحت ‌اندیشی بر واقعیت‌ها سرپوش بگذارند، درباره تمام این موارد نظر مثبتی داشته باشند و بگویند در جامعه ما امروز عدالت برقرار است، تبعیض و فقر و محرومیت وجود ندارند، صداقت حرف اول را می‌زند، شایسته‌ سالاری و حاکمیت قانون در انتصابات و انتخابات رعایت می‌شوند، آزادی وجود دارد، حق هیچکس ضایع نمی‌شود و از فساد هم خبری نیست. همین نیز خود یکی از مصادیق عدم صداقت است که موجب می‌شود مردم حتی از احکام شرعی هم گریزان شوند و امر بمعروف و نهی از منکر در بخش مردمی بی‌اثر شود. راه درست اینست که امر بمعروف و نهی از منکر در میان حکمرانان به ‌اجرا درآید. اصلاح جامعه باید از مسئولین شروع شود. اگر حکمرانان اصلاح شوند، امر بمعروف و نهی از منکر بدون ستاد و دبیر و رئیس و شورای سیاستگذاری و بودجه و پوستر و دفتر و دستک توسط خود مردم اجرا خواهد شد و نتیجه هم خواهد داد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=12539

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: