منو

شبکه اجتماعی که تنها با ۴ رای فیلتر شد/اینترنت ایران همچنان پراختلال و کند!

ایران در محدودیت اینترنت، رتبه پنجم جهان را کسب کرد ایران پس از ترکمنستان، کنگو، سودان و کوبا در جایگاه پنجمین کشور در عدم دسترسی آزاد به اینترنت قرار دارد.
اینترنت

به گزارش جریان نو;  اعضای انجمن تجارت الکترونیکی ایران با ارایه سومین گزارش از کیفیت اینترنت، خواسته‌های خود را بیان کردند.

پویا پیرحسینلو  یکی از خواسته‌های اصلی را شفافیت تصمیم‌گیران این حوزه عنوان کرد ‌و درخواست کرد تا هر ۶ رای نمایندگان دولت در کمیته تعیین مصادیق مجرمانه و ۲ رای نماینده مجلس در این کارگروه به صورت شفاف اعلام شود تا مشخص شود کسانی که با رای مستقیم مردم انتخاب می‌شوند چه نظری دارند.

پیر حسینلو از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری خواست تا موضع خود را به صورت شفاف در مورد فیلترینگ، تحریم و اینترنت اعلام کنند.

شبکه اجتماعی که تنها با ۴ رای فیلتر شد

حمید رضا احمدی، نایب رئیس کمیسیون اینترنت انجمن تجارت الکترونیکی نیز با اعلام اینکه هیچ شبکه اجتماعی خارجی در ایران نیست که فیلتر نشده باشد، گفت: شبکه اجتماعی توئیتر فقط با ۴ رای فیلتر شده است. طبق گفته او اگر قرار باشد شبکه اجتماعی فیلتر شود با اکثریت نسبی رای به فیلتر داده می‌شود اما اگر قرار باشد از فیلتر خارج شود باید تمامی اعضا در جلسه کمیته تعیین مصادیق مجرمانه حضور پیدا کنند و رفع فیلتر با اکثریت مطلق آرا صورت گیرد.

در واقع ایران در شاخص‌های کلی کیفیت اینترنت در قعر رده‌بندی‌های جهانی قرار دارد؛ وضعیتی که بنا به گفته‌ بسیاری از متخصصان و سیاست‌پژوه‌های حوزه‌ اینترنت، نتیجه سیاست‌گذاری‌های محدودیت‌ساز داخلی و تحریم‌کننده یک‌جانبه‌ بین‌المللی است.

اینترنت ایران از چین محدودتر است/ همچنان پراختلال و کند!

حدود ۸۰ درصد از ارتباطات کاربران ایرانی مربوط به مشاهده وب‌سایت‌های پربازدید با کیفیت بالا ۴G Density است.

رتبه کیفیت اینترنت ایران در سطح بین‌المللی است که در این رده‌بندی‌ها ایران میان کشورهای توسعه‌نیافته‌ قرار گرفته است.

ایران و چین وضعیت مشابهی در رده‌بندی‌ کشورهایی با اینترنت محدود دارند، اما در شاخص‌های مرتبط با سرعت و اختلال، چین در کل وضعیتی بهتر از ایران دارد.ایران با بیشترین دامنه فیلترشده در جایگاه‌های بالای جدول محدودیت‌ها قرار دارد

در سه شاخص اختلال، محدودیت و سرعت دسترسی آزاد به اینترنت،در این رده‌بندی ایران پس از ترکمنستان، کنگو، سودان و کوبا در جایگاه پنجمین کشور در عدم دسترسی آزاد به اینترنت قرار دارد.

سه درخواست انجمن تجارت الکترونیکی از رئیس جمهور آینده

در این گزارش سه درخواست از دواطلبان ریاست جمهوری آینده کشور مطرح شده است و فعالان عرصه تجارت الکترونیکی از رئیس جمهور بعدی ایران سه مطالبه با عنوان «تلاش فعالانه برای اصلاح ساختار فیلترینگ و کاهش محدودیت‌های اینترنت»، «رفع انحصار شرکت ارتباطات زیرساخت» و «تقویت دیپلماسی بین‌المللی و تلاش برای رفع تحریم‌های بین‌المللی فناوری» را درخواست کرده‌اند.

در اخر با خطاب قراردادن رئیس مجلس، درخواست شده است فرآیند انتخاب دو نماینده مجلس و آرای آنان در کمیسیون تعیین مصادیق مجرمانه شفاف شود، برای اصلاح ساختار فیلترینگ با تصویب قوانین تسهیل‌کننده و بازنگری در سیاست‌های محدودکننده تلاش شود و عملکرد دستگاه‌های مرتبط با کیفیت اینترنت مورد نظارت قرار گیرد.

منبع: خبرآنلاین

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=39725

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: