منو

دو واکسن جدید به برنامه واکسیناسیون کودکان اضافه شد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: نظام سلامت به منظور پیشگیری از دو بیماری واگیردار دو نوع واکسن جدید را به برنامه واکسیناسیون کشوری کودکان اضافه کرده است
واکسن

جریان نو، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: نظام سلامت به منظور پیشگیری از دو بیماری واگیردار دو نوع واکسن جدید را به برنامه واکسیناسیون کشوری کودکان اضافه کرده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: نظام سلامت به منظور پیشگیری از دو بیماری واگیردار دو نوع واکسن جدید را به برنامه واکسیناسیون کشوری کودکان اضافه کرده است.

مهدی دلاوری واکسن پنوموکوک در سن۴،۲ و ۱۲ ماهگی برای کودکان تزریق شده و واکسن روتاویرس نیز به صورت خوراکی است که در سن ۴،۲و ۶ ماهگی دریافت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: کودکان ایران علیه ۱۰ بیماری خطرناک و کشنده واگیر شامل سل، فلج اطفال، دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، سرخک، سرخجه، اوریون، هپاتیت بی، و هموفیلوس آنفلوانزا واکسینه می‌شوند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان، افزود: بیماری پنوموکوک و بیماری‌های ناشی از روتاویروسها، از جمله بیماری‌های واگیرداری است که برای جامعه و خانواده بیمار هزینه‌های زیادی به همراه دارد در حالی که به وسیله واکسن قابل پیشگیری هستند.

دلاوری تصریح کرد: مطالعات اخیر نشان می‌دهد که در ایران ۵۴ درصد از موارد اسهال‌های آبکی در کودکان زیر ۵ سال که منجر به بستری شدن آنها می‌شود ناشی از روتا ویروس‌هاست که هر سال ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار کودک را گرفتار می‌کند.

وی گفت: بروز مننژیت، پنومونی، عفونت گوش، عفونت خون و سینوزیت، از عواقب میکروب پنوموکوک است و بر اساس برآوردهای بین‌المللی در سال ۲۰۱۶ سالانه ۲۵۸ میلیون عفونت ناشی از روتاویرسها و ۱۳۰ هزار مرگ در اثر آنها در دنیا رخ داده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تصریح کرد: بنا به آمار، از سال ۲۰۰۱ تاکنون هیچ موردی از بیماری فلج اطفال در کشور گزارش نشده و بیماری‌های سرخک، سرخجه، اوریون، کزاز نوزادی نیز در حال حذف شدن است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=22245

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: