منو

حذف پراید/ این خودروی جمع و جور جایگزین پراید در بازار ایران بود!

لادا Iskra سدان کوچک چهار دری است که بر اساس نسخه بومی‌سازی شده رنو و داچیا ساخته شده است
رنو

ایسکرا اولین مدل جدید لادا در سال‌های اخیر بوده که تحت تأثیر تحریم‌های مرتبط با جنگ ساخته شده است. به گفته این شرکت، این خودرو بین گرانتای قدیمی و مدل بزرگ‌تر وستا قرار خواهد گرفت و محدوده مدل لادا را بیشتر گسترش می‌دهد. از نظر ظاهری، ایسکرا از زبان طراحی «X-Design» وستا با چراغ‌های LED‌های مدرن استفاده کرده است. از سوی دیگر، نسبت‌های این سدان ساب کامپکت یادآور داچیا لوگان است و به اشتراک پلتفرم+ آن اشاره می‌کند.

جریان نو نوشت: لادا می‌گوید که ایسکرا روی پلتفرم جهانی مدرن سوار می‌شود که از نو مهندسی شده و از نظر فنی مستقل شده است. این شرکت افزود که لوازم الکترونیکی با اضافه شدن حدود ۴۰۰ قطعه جدید کاملاً بومی‌سازی شده‌اند.

به نظر می‌رسد که این پلت‌فرم، با اندکی تغییرات بر پایه پلتفرم CMF-B باشد که توسط چندین مدل رنو، داچیا و نیسان استفاده می‌شود. در حالی که گروه رنو در سال ۲۰۲۲ به‌طور کامل روابط خود را با لادا قطع کرد، روس‌ها از دسترسی قبلی خود به تحقیق‌وتوسعه استفاده کردند و روی زیربنا‌ها کار کردند تا از تولید داخلی بدون هیچ‌گونه کمکی از فرانسه حمایت کنند. به گفته ماکسیم سوکولوف، رئیس Avtovaz، کل سرمایه‌گذاری این پروژه به ۲۳ میلیارد روبل رسیده است که با نرخ ارز فعلی، معادل ۲۵۸ میلیون دلار است.

گزینه‌های پیشرانه از همتایان خود به عاریت گرفته شده است. نسخه پایه به یک موتور بنزینی ۱٫۶ لیتری گرانتا با قدرت ۸۹ اسب بخار مجهز شده و به یک گیربکس پنج سرعته دستی متصل می‌شود. پیشرانه ۱٫۶ لیتری قوی‌تر از وستا با ۱۰۵ اسب بخار قدرت نیز عرضه می‌شود که قدرت را از طریق یک گیربکس شش سرعته دستی یا اتوماتیک به چرخ‌های جلو می‌فرستد.

لادا ایسکرا قرار است در اوایل سال ۲۰۲۵ در کارخانه تولیاتی وارد خط تولید شود. قیمت آن در آینده اعلام خواهد شد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=37156

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: