منو

کاظم اکرمی در گفت و گو اختصاصی با جریان نو:

اختصاصی / حاکمیت و جامعه نسبت به هم بی تفاوت شده‌اند / مردم نباید حس کنند «غیرخودی» هستند

وزیر آموزش و پرورش دولت دهه شصت: مسئولین آنطور که باید تلاش نمی کنند و اراده ای جدی از سوی حاکمیت برای پرشور برگزار شدن انتخابات مشاهده نمی شود که به قاعده باید گفت، این مایه تاًسف و ترویج ناامیدی در جامعه به شمار می رود.
حاکمیت

به گزارش جریان نو ، سال، سالِ منتهی به انتخابات است و به همین دلیل لازم است، حاکمیت همهِ هم و غم اش را به کار بگیرد تا از این طریق مردم را به حضور در پای صندوق رای ترغیب کند. با این توضیح که ایران به دلیل شرایط خاصی که در مواجهه با نظام بین الملل دارد و همچنین انشقاق در داخل به «انتخابات»ی به مشارکت بالا نیاز دارد تا بتواند بر مشکلات فایق آید.

کاظم اکرمی، وزیر آموزش و پرورش دولت دهه شصت، در گفت و گو با جریان نو با اشاره به اینکه کشور در سال منتهی به انتخابات قرار دارد، اظهار داشت: همه حاکمیت ها در همه کشورها با هر شیوه مدیریتی که دارند، مجدانه تلاش می کنند تا انتخابات های شان انتخاب هایی باشد که با حضور اکثریت مردم برگزار شود. اما متاًسفانه در حالی که کمی بیشتر از سه ماه به موعد رای گیری برای شناخت نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس نمانده است، مسئولین آنطور که باید تلاش نمی کنند و اراده ای جدی از سوی حاکمیت برای پرشور برگزار شدن انتخابات مشاهده نمی شود که به قاعده باید گفت، این مایه تاًسف و ترویج ناامیدی در جامعه به شمار می رود.

وزیر آموزش و پرورش دولت دهه شصت در ادامه گفت: این بی تفاوتی ای که در جمع مسئولان نسبت به پر رای برگزار شدن انتخابات اسفند ماه آتی در موقعیتی است که ایران روزهای دشوار و البته حساسی را پیش روی خود می بیند. به این معنی که انشقاق، بحران معیشتی و البته ناامیدی عمومی در داخل به قدری پررنگ است که با هیچ عذر و بهانه ای نمی توان از کنار این شرایط سخت گذشت. همچنین کشور ما کمافی السباق با نظام بین الملل نوعی درگیری و چالشِ جدی ای دارد تا بتوان اینطور گفت، احتمال کمرنگ شدن تنگناها پایین است و این یعنی فاصله مردم عادی با مسئولان و دست اندرکاران روز به روز بیشتر می شود که چنین حالتی به مثابه سمی مهلک خسارت زا است.

حاکمیت
کاظم اکرمی، وزیر آموزش و پرورش در دولت دهه شصت

او افزود: شرح این شرایط نشان می دهد، گویی قرار نیست عزمی برای رفع مشکلات جزم شود. چرا که اگر اینچنین نبود، ارگان های مرتبط با انتخابات با تجدیدنظر در رویکرد پر اشتباه و هزینه ساز گذشته در تعیین صلاحیت ها قبل از هر فاکتوری به فکر صلاح کشور بودند، با این توضیح که مصلحت کشور زمانی امن می شود که همه گروه ها و سلیقه های سیاسی بتوانند فرصت داشته باشند تا توانایی و همچنین برنامه خود را به افکار عمومی تشریح کنند تا این مردم باشند که در انتخاباتی آزاد سره را از ناسره تشخیص داده و دست به انتخاب بزنند.

اکرمی ادامه می دهد: در کنار تحرکاتی که رای به انتخاباتی کم رای می دهد، گرانی هم این روزها مزید بر علت شده تا جامعه نسبت به حاکمیت بی تفاوت شود. با این توضیح که «بی تفاوتی عمومی» به طور جدی با رشد و توسعه در تضاد است. در واقع وقتی مردم به این نتیجه برسند مسئولین اهمیت لازم را برای کاهش دغدغه های شان ندارد، به نوعی بدبینی می رسند که در این حالت اگر گره گشایی ای هم رخ بدهد، تاًثیرش را از دست خواهد داد. پس لازم است، تصمیم گیران در تصمیم گیری های شان تجدیدنظری جدی داشته باشند تا آرامش عمومی بیش از این به خطر نیفتد. چون دودستگی اجتماعی به مثابه سدی بلند و محکم از تحققق اهداف جلوگیری کرده و در نتیجه، شرایط جامعه و مردم روز به روز بیشتر غیرقابل تحمل می شود.

دودستگی ای هزینه ساز

وی توضیح داد: بار دیگر تاًکید می کنم، پر رای یا کم رای بودن انتخابات نشانه ای بارز از رضایت عمومی نسبت به رفتار و تصمیم های حاکمیت است. به همین دلیل این که نظام باید همهِ هم و غم اش را برای ایجاد ترغیب جامعه برای آمدن به پای صندوق رای کند، از هر ضرورتی ضروری تر است. پس لازم است، تجدیدنظری اساسی در رویکردها صورت بگیرد تا مردم به این حس خطرناک نرسند که «غیر خودی» هستند. در واقع اگر جامعه به این تشخیص برسد که بخشی از حامیت خود را از آنها جدا می بیند، دودستگی ای هزینه ساز به وجود می آید و همه ارکان کشور را تحت تاًثیر خودش در می آورد.

کاظم اکرمی در پایان گفت: مسئولین ارگان های مختلف عادت دارند، به مردم شعار بدهند و نمی‌دانند، هر شعاری که پشتش شعور نباشد، برای مردم و جامعه ضرر رسان و منتفی است. متاًسفانه دچار شعارزدگی شده ایم و نمی‌دانیم، مردم امروز واقعیت را بهتر از هر مسئولی تشخیص می‌دهند.

گفت و گو : سعید شمس

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=11919

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: