منو

تبلیغ غیرقانونی برای جلیلی/ مجازات تبلیغات غیرمجاز چیست؟

احمد صادقی، عضو شورای شهر تهران با وجود منع قانونی با استفاده از تریبون رسمی پارلمان شهری پایتخت به حمایت از جلیلی و تخریب پزشکیان پرداخت و گفت: «امروز باید کلیه ظرفیت‌های انقلاب متحد شوند و با رعایت اصول حرفه‌ای و اخلاقی و بدون در نظر گرفتن اختلافات، اصل را بر حمایت از آقای جلیلی قرار دهند تا از تشکیل دولت سوم روحانی ممانعت شود.»
نامزد

به گزارش جریان نو ; احمد صادقی، عضو شورای شهر تهران با وجود منع قانونی از تریبون رسمی پارلمان شهری پایتخت به حمایت از جلیلی و تخریب پزشکیان پرداخت.

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در این باره گفت: «ایشان خارج از ضابطه صحبت کرد.» روز گذشته فضای انتخاباتی بر شورای شهر تهران سایه انداخته بود. برخی از اعضای شورای شهر تهران از کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری تشکر کردند و ورود آنها به انتخابات را «هزینه کردن آبرو و اعتبارشان» توصیف کردند. اعضای شورای شهر تهران به کلیت انتخابات پرداختند چراکه طبق قانون تبلیغ برای کاندیداهای انتخاباتی از جایگاه‌های رسمی ممنوع است.

ممنوعیت تبلیغات طبق ماده ۵۹

طبق ماده ۵۹ که در سال ۱۳۹۷ به تصویب مجلس رسیده است؛ «انجام هرگونه فعالیت تبلیغات له یا علیه نامزد از تاریخ اعلام رسمی اسامی آنان از طریق صداوسیما و جایگاه نمازجمعه، جلسات، تجمعات، مراسم و با هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد ممنوع است و همچنین هرگونه فعالیت کارمندان در ساعات اداری و استفاده و سوءاستفاده از مقام و موقعیت اداری و سیاسی و وسایل و سایر امکانات دستگاه‌های اجرائی و مؤسسات وابسته به آنها و نهادها و مؤسساتی که از بودجه عمومی (به هر مقدار) و تحت هر عنوان اعم از کمک و غیره استفاده می‌کنند و یا دارایی آنان از اموال عمومی است و همچنین در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات مزبور در راستای فعالیت‌های تبلیغاتی نامزدها ممنوع می‌باشد.»

احمد صادقی، عضو شورای شهر تهران با وجود منع قانونی با استفاده از تریبون رسمی پارلمان شهری پایتخت به حمایت از جلیلی و تخریب پزشکیان پرداخت و گفت: «امروز باید کلیه ظرفیت‌های انقلاب متحد شوند و با رعایت اصول حرفه‌ای و اخلاقی و بدون در نظر گرفتن اختلافات، اصل را بر حمایت از آقای جلیلی قرار دهند تا از تشکیل دولت سوم روحانی ممانعت شود.»

این اظهارنظر در حالی صورت گرفته که مسعود پزشکیان، کاندیدای راه‌یافته به دومین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری بارها اعلام کرده که با دولت روحانی ارتباطی ندارد. از سوی دیگر رئیس شورای شهر تهران به صراحت این اظهارنظر را خارج از ضوابط دانست.

 اظهارنظر غیرقانونی

احمد صادقی درباره اظهارنظر غیرقانونی خود بیان کرد: نماینده مردم هستم و چیزی خلاف قانون در صحن شورای شهر تهران نگفتم.

به‌عنوان نماینده مردم و عضو رسمی شورای شهر تهران تشخیصم این است دولت سوم روحانی شکل نگیرد و در حال حاضر میان شکل گرفتن یا شکل نگرفتن دولت سوم روحانی انتخاب بین آقایان پزشکیان و جلیلی است.

‌من نمایندگی کل مردم تهران را دارم.

من به‌عنوان نماینده شورای شهر تهران صحبت کردم. قطعاً مردم خوب شهر تهران چیزی که تشخیص می‌دهند انجام می‌دهند و آنچه که گفتم تحمیل رای به مردم نبود که حقی از کسی ضایع شود.

منبع:هم‌میهن

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=39469

۲ نظر

  • در زمان آقای خاتمی هم تمام نهادهای دولتی علیه آقای خاتمی تبلیغ کردن؛ نتیجه معکوس شد..
    الان زمان خاتمی نیست. ۳۷ میلیون نفر رای ندادن و یک میلیون نفر هم رای سفید دادن
    ۱۰/۵ میلیون رای آقای پزشکیان رو هم اضافه کنیم؛ ۴۸/۵ میلیون نفر در برابر در حدود ۱۲/۵ میلیون
    حالا برید…
    ۵ نفر در برابر یک نفر؟! شما در سیاست هم اینقدر درگیر کسب قدرت هستید که حتی نتونستید به اجماع برسید و یک نفر رو بعنوان نامرد انتخاب کنید.
    پیام مردم به راستی و چپی ها:
    سفره ما هر روز کوچکتر از دیروز…

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: