منو

بانوی ۶۱ ساله رکورد المپیک را شکست/ نی‌ژیای چینی پیروز شد

المپیک این دوره متفاوت بود و رکورد جدیدی ثبت شد؛ مسن‌ترین بازیکن تنیس روی میز در دور اول رقابت‌های انفرادی به پیروزی رسید.

به گزارش جریان نو، در دور اول رقابت‌های انفرادی تنیس روی میز زنان در المپیک ۲۰۲۴ پاریس «نی‌ژیا لیان» ۶۱ ساله از لوکزامبورگ که در ششمین دوره المپیک خود شرکت می‌کند، در میان تشویق و های و هوی هواداران حریف جوانترش از ترکیه «سیبل آلتینکایا» را در ۴۹ دقیقه با نتیجه ۴-۲ شکست داد. این پیروزی نی‌ژیا را به مسن‌ترین بازیکن تنیس روی میز تبدیل کرد که موفق به کسب پیروزی در بازی‌های المپیک شده است.

اما ورزشکار سابق جمهوری خلق چین هیچ تفاوتی بین خودش و سایر ورزشکاران حس نمی‌کند. همانطور که در سال ۲۰۱۹ به کانال المپیک گفته بود: «قلب من بسیار جوان است.»

 

نی‌ژیا چینی‌الاصل است که از سال ۱۹۹۱ نماینده لوکزامبورگ است. او در مسابقات جهانی تنیس روی میز در سال ۱۹۸۳ مدال‌های طلای تیمی و دبل ترکیبی را برای چین به ارمغان آورد. نی‌ژیا در سال ۱۹۸۹ به آلمان نقل مکان کرد و دو سال بعد در لوکزامبورگ اقامت گزید. شوهرش، تامی دانیلسون، مربی و شریک تمرینی اوست. نی در سن ۵۸ سالگی در المپیک تابستانی ۲۰۲۰ تبدیل به مسن‌ترین بازیکن المپیکی تنیس روی میز شد.

Views: 0

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=42351

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: