اجرای طرح ترافیک جدید از سال آینده/می‌توان محدوده‌ها را تغییر داد؟

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در مورد شاخص‌های مطالعاتی طرح ترافیک جدید پایتخت توضیحاتی ارائه کرد و گفت: طرح فعلی از نظر اقتصادی، عملکردی، قیمت گذاری و... مورد بررسی قرار می‌گیرد.
هوا

به گزارش جریان نو، شهریار افندی‌زاده، در مورد آغاز بررسی طرح ترافیک تهران با بیان اینکه طرح ترافیک تهران بعد از چند سال نیاز به بازنگری داشت، گفت: بر همین اساس سعی داریم آسیب شناسی در حوزه‌های ترافیکی، اقتصادی، اجتماعی، آلودگی هوا و… طرح ترافیک داشته باشیم و مقرر شد در سال جاری طرح ترافیک فعلی را از طریق فراخوان مورد بازنگری قرار دهیم.

وی با بیان اینکه مقرر شد تا اجرای این مطالعات به پژوهشگران دانشگاهی داده شود تا با ابعاد پژوهشی به بررسی ابعاد مختلف اجرای طرح ترافیک در تهران بپردازند، اظهارکرد: بر همین اساس از  ۲۸ دانشگاه برتر در کشور که دارای گرایش حمل ونقل و راه و ترابری بودند، فراخوان داده شد و برخی از دانشگاه‌ها در مناقصه شرکت کردند و نهایتا مشاور این طرح انتخاب شد.

افندی زاده با تأکید بر اینکه ده محور در این طرح مورد بررسی قرار خواهد گرفت، گفت: در وهله اول کلیات طرح بررسی می‌شود که بازنگری بر روی محدوه اجرای طرح، تعریف مسئله و افق زمانی مورد توجه قرار خواهد گرفت و بعد از آن نیز پیشینه طرح ترافیک در شهر تهران و تجربیات سایر کشورها بررسی خواهد شد. طراحی و پرسشگری برای تعیین نیازها از افراد مختلف،‌ ارزیابی عملکرد طرح ترافیک بر روی موضوعات مختلف همچون بهبود آلودگی هوا، بهبود جریان ترافیک،‌ آثار اقتصادی و… نیز از موارد دیگر مورد بررسی است.

بررسی تردد وسایل نقلیه سبک و سنگین باری در محدوده طرح ترافیک در بازنگری جدید

وی با بیان اینکه در گذشته به تحلیل و ارزیابی تردد وسایل نقلیه سبک و سنگین باری در محدوده ترافیک توجه چندانی نشده بود و در بررسی‌های جدید در دستور کار قرار دادیم، اظهار کرد: کالاها با وسایل نقلیه مختلف سبک و سنگین در ساعات مختلف برای توزیع وارد محدوده طرح می‌شود و باید این مهم مورد بررسی قرار گیرد. همچنین در مطالعات جدید مسئله حمل و نقل بار را نیز وارد کردیم و نگاه کامل‌تری به مقوله بار در مطالعات جدید خواهیم داشت.

 

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=37786

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: