جستجو
Close this search box.

اختصاصی جریان نو؛

کابینه پزشکیان، کابینه ایده‌آل نیست!

اگر به کابینه پزشکیان از منظر جناحی نگاه کنید، مطمئن باشید، کابینه ایده‌آل ی را نخواهد دید. همانطور که در....

محمد محمودی فعال رسانه ای در یادداشتی اختصاصی در جریان نو نوشت:

۱- رئیس جمهور های جناحی معمولا کار چندان سختی در چینش کابینه ایده آل ندارند و با اندکی بالا و پائین، هم جناح متبوع خویش را راضی می کنند و هم رای دهندگان به خود را. تکلیف جناح مقابل هم کاملا روشن است و تک تک آنها می دانند که باید ۸ سالی دور حضور در دولت را خط قرمز بکشند.

۲- دولتهای بعد از دوران سازندگی دنبال کابینه ایده آل جناحی رفتند و نه تنها خود را از کارآمدیِ «دولت وفاق ملی» محروم کردند، بلکه بخش عمده ای از انرژی خود و کشور را هم پای مجادله، مقابله و مهار جناح مقابل حرام کردند و نهایتا با ایجاد جامعه ای دوقطبی، هم نسخه منافع ملی را پیچیدند و هم مردم را هم از رای به خود پشیمان کردند.

۳- اگر به کابینه پزشکیان از منظر جناحی نگاه کنید، مطمئن باشید، کابینه ایده‌آل ی را نخواهد دید. همانطور که در کابینه هاشمی ندیدید. هنوز که هنوز است، قلب خیلی ها با هاشمی صاف نشده که در دولتش هم خاتمی وزیر بود و هم میرسلیم!. هاشمی هم به همتی در دولتش فرصت ظهور و بروز داد هم به عبدالله نوری. غرضی باید در هیات دولت هاشمی کنار مهاجرانی می نشست و میان روحانی و محمد هاشمی هم صلح و صفا برقرار بود.

۴- این یک واقعیت انکار ناپذیر است که کابینه هاشمی، هر چند کابینه ایده آل برای هیچ جناحی نشد ولی یک کابینه ایده آل برای نظام و مردم شد که منافع ملی را با اتکا به وفاق ملی آنهم در بازسازی کشوری جنگزده، تامین کرد. البته که شخص هاشمی بعدها و تا سالهای سال، تاوان ایستادن پای کابینه وفاق ملی را داد و در انتخابات ۷۸ و ۸۴ هم به سخت ترین شکل ممکن، عقوبت شد!.

۵-چند روز دیگر کابینه پزشکیان برای اخذ رأی اعتماد به مجلس معرفی خواهد شد. کابینه ای که قطعا خالی از خطا نخواهد بود ولی برآوردها از برآیند آن به گونه ای تاکنون رقم خورده که حتی رهبری از قبل تکلیف خود را در قبال آن -در دیدار مجلسی ها- روشن کرده و با تعابیری «صریح و سدید» از پزشکیان و کابینه در راهش، حمایت کرده اند‌.

۶- آنچه موجب نگرانی نگارنده است. نحوه برخورد افراطی های دو جناح با کابینه وفاق ملی در دولت پزشکیان است. مطمئن باشید نه تعداد این برخوردها کم خواهد بود و نه صدایش!. از همین الان می توان طوفانی از تخریب ها را علیه کابینه معرفی شده پزشکیان حس کرد که یکی وزیر اصولگرایش را بکوبد و دیگری پرونده وزیر اصلاح طلبش را رو کند. تجربه تاریخی دولت هاشمی نشان می دهد که دولت وفاق ملی با وجود تمام هزینه ها و مخاطراتی که برای رئیس جمهورش بوجود می آورد، «برای فردای ایران» دعوای کمتر و سازندگی بیشتری را به ارمغان خواهد داشت. انشاالله.

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=43563

۲ نظر

  • آ دکتر پزشکیان عزیز مردم به تغییر و تحول و پیشرفت رای دادند نه به ابقا وزیران قبلی به تکرار آسیب بدنه کارشناسی سازمانها تکرار بی برنامه گی تکرار تصمیمات لحظه ای تکرار باند و فامیل بازی رای ندادند.به شدت وضع سازمانها و ادارات بحرانی
    هست در اثر سوئ مدیریت این آقایان.خواهشا دکتر پزشکیان عزیز با اقتدار و شجاعت و بی رودربایسی کابینه قدرتمند بسازید. خودتان را با ابقا این وزیران ویرانگر مدیون مردم نکنید

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • تازه ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز:

لینک‌های مفید