سرویس خبری اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۳

عکس «تلسکوپ فضایی هابل» از طلوع یک ستاره شبیه به خورشید

«تلسکوپ فضایی هابل» از یک منظومه سه‌ ستاره‌ای عکس

ستاره HP Tau که به عنوان یک ستاره «تی ثوری»(T Tauri) شناخته می‌شود، یک نوع ستاره متغیر جوان است. این ستاره جوان هنوز همجوشی هسته‌ای را آغاز نکرده اما تکامل یافتن را آغاز کرده است تا به یک ستاره با سوخت هیدروژن شبیه به خورشید ما تبدیل شود.

در مقایسه با خورشید ما که سن آن به حدود ۴.۶ میلیارد سال می‌رسد، ستاره‌های تی ثوری معمولا کمتر از ۱۰ میلیون سال دارند و اغلب هنوز در ابرهای غبار و گازی که از آن شکل گرفته‌اند، پوشیده شده‌اند. گرفته است که یکی از ستاره‌های آن به خورشید ما شباهت دارد.

گوگل

گوگل قابلیت‌های جدیدی برای مقابله با سرقت گوشی‌های اندرویدی معرفی کرد

گوگل با انتشار دومین نسخه بتای اندروید ۱۵، مجموعه‌ای از قابلیت‌های امنیتی جدید را معرفی کرد که هنگام سرقت گوشی می‌توانند بسیار کاربردی باشند و میزان خسارت را کاهش دهند. یکی از این قابلیت‌های جذاب جدید «قفل تشخیص سرقت» نام دارد. با این قابلیت گوگل از هوش مصنوعی و شتاب‌سنج گوشی استفاده می‌کند تا تشخیص دهد که شخصی گوشی شما را از دستتان ربوده و به سرعت دارد می‌دود و دور می‌شود یا خیر. اگر سرقت تشخیص داده شود، نمایشگر گوشی شما قفل می‌شود.

سبحان

جسد سبحان پیدا شد

کودک پنج ساله اهل روستای «نارمه» از توابع شهرستان فلارد استان چهارمحال وبختیاری سوم اردیبهشت امسال در رودخانه خرسان غرق شد و بعد ۲۶روز‌ جسدش امروز پیدا شد.

ارز

بازار ارز توافقی به زودی راه‌اندازی می‌شود

طبق تاکید محمدرضا فرزین – رئیس‌کل ‎بانک مرکزی – با راه‌اندازی سامانه تبادل ارز اشخاص در مرکز مبادله، صادر کنندگان خرد بخش خصوصی می‌توانند ارز خود را با قیمت توافقی در این بازار رسمی و ضابطه‌مند عرضه کنند.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

عکس روز

پیشنهادی