منو

کاهش ساعت کاری دستگاه‌‌های اجرایی این استان‌ها

با توجه به هشدار هواشناسی در خصوص افزایش محسوس دما و رسیدن آن به ۵۰ درجه سانتیگراد برای فردا ساعت کار دستگاه های اجرایی از ساعت ۶:۰۰ لغایت ۱۱:۰۰ تعیین شده است.
ساعت

به گزارش جریان نو؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: ساعت پایان فعالیت دستگاه‌های اجرایی این استان فردا سه‌شنبه به دلیل افزایش محسوس دما، ساعت ۱۱ خواهد بود.

“کورش دهقان” شامگاه دوشنبه اظهار کرد: با توجه به هشدار هواشناسی در خصوص افزایش محسوس دما و رسیدن آن به ۵۰ درجه سانتیگراد برای فردا ساعت کار دستگاه های اجرایی از ساعت ۶:۰۰ لغایت ۱۱:۰۰ تعیین شده است.

استان بوشهر

وی افزود: کاهش ساعات کاری دستگاه های دولتی در راستای سلامت مردم و با هدف کمک به پایداری شبکه برق در استان بوشهر اتخاذ شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر تصریح کرد: این تصمیم فقط برای فردا اجرایی می شود و دستگاه های خدمت رسان از جمله مراکز درمانی مشمول این کاهش ساعات کاری نمی شوند.

وی بیان کرد: از مدیران دستگاه های اجرایی خواسته شده که کارمندان ساعت کاری باقیمانده را به شکل دور کاری سپری کنند.

در چند روز اخیر شماری از شهرهای استان و بویژه شهرهای غیرساحلی دمای بالای ۵۰ درجه سانتیگراد را تجربه کردند.

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: پایان کار ادارات این استان فردا (سه‌شنبه) ۱۹ تیرماه با تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوا در ساعت ۱۱ صبح تعیین شده است.

علیرضا محرابیان افزود: با توجه به هشدار سطح زرد اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی و همچنین ضرورت مدیریت مصرف انرژی، این تصمیم اتخاذ شد و تعطیلی ساعت ۱۱ صبح شامل دستگاه‌های خدمات‌رسان و اداراتی که دارای نوبت کاری و کشیک باشند، نمی‌شود.

فعالیت کارمندان 

فعالیت کارمندان دستگاه‌های اجرایی که دارای سابقه قبلی و تأیید شده بیمارهای زمینه‌ای قلبی، تنفسی و ریوی هستند و همچنین کلیه مادران باردار شاغل به صورت دورکاری اعلام شده و این کارکنان با هماهنگی مدیر مربوطه، مجاز به عدم حضور در محل کار هستند.

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: درخواست می شود اصناف و مدیران بخش خصوصی نیز در این زمینه همکاری لازم را با کارکنان خود داشته باشند.

محرابیان عنوان کرد: کلاس‌های کلیه موسسات و آموزشگاه‌ها شامل مراکز علمی آزاد، آموزشگاه‌های زبان، اعم از دولتی و غیردولتی و پایگاه‌های اوقات فراغت تابستانی هم با تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوا فردا (سه‌شنبه) ۱۹ تیرماه تعطیل است.

استان مرکزی

وی با اشاره به توزیع ماسک در میادین مرکز استان گفت: متخصصان دانشگاه علوم پزشکی با استفاده از تجهیزات و آمبولانس در میادین پُرتردد شهرها مستقر خواهند شد و نسبت به خدمات‌رسانی به شهروندان اقدام می‌کنند.

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی افزود: هرگونه فعالیت ورزشی در فضاهای باز در سطح شهرها ممنوع است و اداره‌کل ورزش و جوانان ملزم شده با اطلاع‌رسانی مناسب، تدابیر لازم را اتخاذ نماید.

محرابیان بیان کرد: تمامی مراکز درمانی و مراکز خدمات جامع سلامت در آماده‌ باش کامل قرار دارند.

منبع: ایرنا

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=40304

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: