چرا باید هود مخفی بخریم ؟

امروزه یکی از انواع این هودها که بازخورد بسیار خوبی بین خریداران داشته است هود مخفی یا هود توکار می باشد. در ادامه این مطلب در مورد هود مخفی و ویژگی و معایب و محاسن آن به صورت کلی توضیحاتی را برای شما ارائه می دهیم امیدواریم برای شما مفید واقع گردد.

معرفی و آشنایی با هود مخفی استفاده از هواکش و انواع مختلف هود سالهاست که در همه آشپزخانه هادر ابعاد مختلف چه با فضای کوچک و چه با فضای بزرگتر جهت تصویه هوا و مکش و هدایت بو و چربی های ناشی از پخت و پزغذا به خارج از فضای خانه باب شده است. امروزه یکی از انواع این هودها که بازخورد بسیار خوبی بین خریداران داشته است هود مخفی یا هود توکار می باشد. در ادامه این مطلب در مورد هود مخفی و ویژگی و معایب و محاسن آن به صورت کلی توضیحاتی را برای شما ارائه می دهیم امیدواریم برای شما مفید واقع گردد.

آشنایی با انوع هود مخفی

هود مخفی یا توکار به هودهایی گفته می‌شود که در داخل کابینت بالای اجاق گاز نصب می‌شوند. این نوع هودها از دید پنهان هستند و تنها پنل کنترل آن را مشاهده می‌کنید. زمانی که اجاق گاز شروع به کار می‌کند بخار و دود حاصل به صورت افقی با مکش هود مخفی جذب می‌شوند.

هود توکار نام دیگر هود مخفی است که در بازار به این نام هم شناخته می‌شود. در واقع این نوع هود طرح جدیدی از هود محسوب می‌شود و از این جهت که هود مخفی در کابینت پنهان می‌شود، افراد زیادی خواهان استفاده از این نوع هود در آشپزخانه می‌باشند.

هود تو کار از نظر کارایی مشابه دیگر هودها عمل می‌کند و تنها تفاوت آن توکار بودن و دیده نشدن این هود است. هودهای مخفی مانند دیگر هودهای آشپزخانه یا تماما از استیل ساخته می‌شوند یا از استیل و شیشه به صورت ترکیبی در ساخت و طراحی آن استفاده می‌شود. معمولا جنس صفحه‌ای که سنسورهای هود، کلیدهای کنترل و چراغ‌های هود روی آن قرار دارد از شیشه‌های مقاوم است

ویژگی هود مخفی

هود مخفی به دلیل مزایای زیادی که دارد بسیار محبوب است. برخی از مزایای هود مخفی عبارتند از:

از آن جایی که هود مخفی داخل کابینت قرار می‌گیرد و جلوی دید نیست، تأثیری در دکوراسیون آشپزخانه نخواهد داشت. به همین دلیل از این هود می‌توان در دکوراسیون‌های مختلف استفاده کرد. افرادی که به دنبال این هستند که هود لطمه‌ای به یکپارچگی کابینت‌ها وارد نکند، بهترین گزینه برای آن‌ها هود مخفی است.

اندازه هود مخفی در مقایسه با سایر هودها بسیار کوچک‌تر است و فضای کمتری اشغال می‌کند. به همین دلیل آشپزخانه‌هایی که کوچک هستند می‌توانند از هود مخفی با خیال راحت استفاده کنند زیرا نیازی نیست که فضای خاصی به هود اختصاص دهند.

قیمت هود مخفی نسبت به انواع دیگر مقرون به صرفه است. البته ممکن است هود مخفی که در آن تجهیزات خاصی به کار رفته باشد قیمت بیشتری نداشته باشند.

از دیگر مزایای هود مخفی می‌توان به این مورد اشاره کرد که به صورت کاملاً موازی با صفحه اجاق گاز قرار می‌گیرد. به همین دلیل تمام ذرات چربی و حرارت و بخار حاصل از آشپزی را به سرعت جذب می‌کند.

نصب هود مخفی

نصب هود مخفی باید توسط افراد متخصص در این حوزه انجام شود. در صورتی که هود به درستی در جای خود نصب نشود عملکرد هود به صورت منفی تحت تأثیر قرار می‌گیرد و قدرت مکش آن پایین خواهد آمد. نکات مهمی که باید در نصب هود مخفی باید به آن دقت کرد عبارتند از:

فاصله هود تا اجاق گاز باید در هود ۶۵ تا ۸۰ سانتی متر باشد.

باید دقت شود که هود سطح گاز را پوشش بدهد.

اگر طول سیم کوتاه باشد از رابط استفاده شود. (از افزودن به طول سیم اجتناب کنید.)

لوله خروجی را هرگز با لوله‌های دیگر نظیر لوله بخاری، خروجی شومینه، خروجی لوله طبقات دیگر و لوله آبگرم کن متصل نکنید.

برای خروجی هود کوتاه‌ترین مسیر و کمترین زاویه را ایجاد کنید.

هود مخفی
هود مخفی

مزایا و معایب استفاده از هود مخفی آشپزخانه

هودهای توکار طراحی متفاوت و مدرنی دارند و به شکل جدیدتری ساخته می‌شوند. همچنین با توجه به اینکه قابلیت‌های ویژه‌ای در این نوع هودها تعبیه می‌شود، نمی‌توان به صورت کلی از آنها ایراد گرفت اما اگر دقیق‌تر این محصول را بررسی کنیم متوجه خواهیم شد که انتخاب این مدل هود برای همه افراد مناسب نیست و عده‌ای هستند که از طرح‌های ساده برای آشپزخانه استفاده نمی‌کنند.

مزایای هود مخفی

ایجاد زیبایی: هود مخفی چون داخل کابینت قرار می‌گیرد و از چشم‌ها پنهان می‌شود، تا حدی به زیبایی آشپزخانه به خصوص آشپزخانه‌های کوچک کمک می‌کند و باعث می‌شود تا کابینت‌ها پیوسته به هم متصل باشند و یکدست دیده شوند

ایجاد نظم: استفاده از هودهای توکار در آشپزخانه‌های کوچک اهمیت بیشتری دارد، چرا که از شلوغ دیده شدن آشپزخانه جلوگیری می‌کند. اما وقتی هود از دید مخفی شد، آشپزخانه کوچک ظاهری مرتب‌تر و دلبازتر پیدا خواهد کرد.

قیمت ارزان‌تر: هود مخفی به دلیل اینکه به صورت توکار ساخته می‌شوند قیمت مناسب‌تری نسبت به سایر مدل‌های هود دارند. برای کسب اطلاع از قیمت این هودها به صفحه قیمت هود مخفی مراجعه کنید.

هود مخفی
هود مخفی

معایب هود مخفی

از معایب هود تو کار می‌توان به دو مورد اشاره کرد:

سفارشی بودن کابینت هود مخفی: یکی از ایراداتی است که می‌توان از این هود گرفت ساخت سفارشی کابینت است و ابعاد کابینت باید با اندازه‌های هود همخوانی داشته باشد. دیگر اینکه کابینتی که محل نصب هود می‌باشد، دسترسی به هود را با مشکل همراه می‌کند، بنابراین اگر هود خراب شد یا قصد تعویض فیلتر هود را داشتید، برای این کار به یک فرد حرفه‌ای نیاز خواهید داشت.

مشکل بعدی این هودها زمانی اتفاق می‌افتد که دریچه خروجی هود روی سقف قرار گرفته باشد. اگر این نوع هود انتخاب شود باید کابینت‌ها تا سقف آشپزخانه ساخته شوند زیرا اگر این کار انجام نشود، به راحتی می‌توان لوله‌ای که از هود خارج می شود را دید.

عدم پوشش کامل اجاق: هود مخفی اگر به درستی انتخاب نشوند، نمی‌توانند فضای اجاق گاز را به خوبی پوشش دهند زیرا عمق استاندارد کابینت‌ها بین ۳۰ سانتی‌متر تا ۶۰ سانتی‌متر است و عمق (عرض) اجاق‌های گاز بیشتر است. پس برای اینکه تمام ذرات روغن و دود از طریق هود به بیرون هدایت شود باید قدرت مکش هود بالا باشد.

ابعاد هود توکار چقدر است؟

اندازه هودهای توکار بسته به نوع شرکت تولید کننده، متفاوت است ولی ابعاد معمولی و استاندارد این هودها عرض‌ ۳۰ سانتی‌متر و طول ۶۰ تا ۹۰ سانتی‌متر است.

ابعاد هود مخفی به این اعداد محدود نمی‌شود و هودهای مخفی در اندازه‌های دیگر نیز ساخته می‌شوند.

طریقه نصب هود مخفی

هنگام نصب هر نوع هود آشپزخانه باید به چندین مورد توجه داشته باشید. اولین مورد، فاصله هود تا اجاق است که یکی از عوامل مهم در عملکرد هود می‌باشد. با رعایت فاصله استاندارد علاوه‌بر اینکه می‌توانید از بیشترین پتانسیل هود استفاده کنید بلکه هود هم عمل مکش هوا را به خوبی انجام می‌دهد. این فاصله معمولا بین ۶۵ سانتی‌متر تا ۸۰ سانتی‌متر است.

اندازه‌گیری دقیق ابعاد هود و ابعاد کابینت‌ها یکی دیگر از مواردی است که در صورت رعایت کردن آن، هود در جای مناسب خودش قرار می‌گیرد و در نتیجه فضای کمتری اشغال می‌کند.

به شما توصیه می‌کنیم که نگران نصب هود نباشید. اگر شما هود مورد نظرتان را از فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های معتبر سفارش داده‌اید و یا اینکه از قبل محصول را خریداری کرده‌اید، افراد متخصصی هستند که از طرف آن شرکت، کارهای نصب و راه‌انداری هود را برای شما انجام می‌دهند.

هود مخفی
هود مخفی

در خرید هود مخفی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در ادامه نکات مهم در خرید هود مخفی را بیان می‌کنیم. به این نکات نه تنها برای هود مخفی بلکه برای خرید سایر هودها نیز باید توجه شود.

اندازه هود مخفی

هودها سایزهای مختلفی دارند. تنها باید توجه داشته باشید که سایز هود متناسب با اندازه اجاق گازتان باشد. اگر اندازه هود و اجاق گاز متناسب باشد تمامی سطح گاز به خوبی پوشش داده شده و بو و آلودگی‌ها بهتر از محیط آشپزخانه خارج می‌شوند.

قبل از خرید نیز به خوبی اندازه‌های فضایی که برای نصب سینک در نظر گرفته‌اید را به دست آورید. اگر به هر دلیلی نتوانستید هودی اندازه اجاق گاز خود انتخاب کنید، سعی کنید اندازه آنها در متناسبترین و نزدیکترین حالت به یکدیگر انتخاب شود.

قدرت مکش هود

هودها با قدرت مکش‌های متفاوتی طراحی و ساخته می‌شوند. قطعا هودی که قدرت مکش بالاتری داشته باشد تاثیرگذاری و عملکرد بهتری خواهد شد. اگر زیاد آشپزی می‌کنید بهتر است هودی با قدرت بالا خریداری کنید بخصوص اگر غذاهای سرخ کردنی زیاد درست می‌کنید.

قدرت مکش هود با فوت مکعب در دقیقه CFM  محاسبه می‌شود. اصولا بازه ۱۰۰ تا ۱۵۰ CFM  قدرت مکش مناسبی به نظر می‌رسد..

معرفی و آشنایی با هود مخفی

میزان صدای هود

تمامی هودها سرو صدا دارند. اما اگر نسبت به سرو صدا حساس هستید بهتر است از مدل‌هایی که میزان صدای کمتری دارند خریداری کنید. البته بدنه هود مخفی چون درون کابینت قرار می‌گیرد نسبت به سایر هودها از سر و صدای کمتری نیز برخوردار است.

طراحی ظاهری هود

طراحی ظاهری هود آشپزخانه بسیار مهم است زیرا تاثیر زیادی در دکوراسیون آشپزخانه دارد. البته هود مخفی به علت اینکه درون کابینت قرار می‌گیرد، دیده نمی‌شود و هیچ تاثیری بر ظاهر آشپزخانه شما نمی‌گذارد با این حال اگر دوست دارید آشپزخانه‌ای مینیمال داشته باشید، هود مخفی بهترین انتخاب است.

سایر نکات مهم در نصب و استفاده از هود مخفی

قبل از خرید از سالم بودن هود مطمئن شوید.

به هیچ عنوان هود را خودتان نصب نکنید. اینکار را به نمایندگی برند مورد نظر بسپارید تا یک متخصص هود شما را نصب کرده و ضمانت هود ساقط نشود.

توجه داشته باشید فاصله اجاق گاز تا هود باید حدود ۷۰ سانتی متر باشد.

همیشه هود خود را از آلودگی و گرد و غبار پاک کنید.

روی اجاق گاز زیر هود کباب یا زغال آماده نکنید.

برای خروجی هود کوتاهترین مسیر و کمترین زاویه را ایجاد کنید.

توجه داشته باشید لوله خروجی هود هیچ وقت نباید به خروجی بخاری، شومینه و … متصل شود.

 

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=33780

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: