منو

اختصاصی جریان نو؛

پزشکیان در باره فیلترینگ و گشت ارشاد مقاومت کند/حاکمیت به عقب نشینی از موضوع حجاب تن داده

امروز حاکمیت به اینکه از موضوع حجاب عقب‌نشینی کند تن داده است. چون پس از انتخابات مجلس تقریبا مزاحمتی برای کسی ایجاد نشده و این به آن معناست که حاکمیت سیاسی متوجه شده در این مواقع نباید سختگیری کند.
محمد مهاجری

به گزارش جریان نو، محمد مهاجری چهره سیاسی اصولگرا در گفتگوی اختصاصی با جریان نو درباره اراده موجود برای تداوم برخی سیاست‌ها از جمله فیلترینگ یا طرح نور و تاثیر آن بر ناکامی احتمالی دولت پزشکیان بیان کرد: مساله فیلترینگ، موضوع گشت ارشاد و مواردی نظیر آن برای بخش‌هایی از جامعه سیاسی ما و بخشی از حاکمیت به عنوان خط قرمزهای پررنگ مطرح هستند. آنها گمان می‌کنند اگر از این موارد کوتاه بیایند باید به تدریج از موضوعات دیگری هم کوتاه بیایند.

درواقع آنها این موضوعات را اصلی‌ترین مسائل کشور می‌دانند که باید درمقابل برداشته شدنش مقاومت کنند. امروز این تفکری که به چنین باورهایی معتقد است در مجلس، مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای نگهبان و بخش‌های دیگر قدرت طرفدارانی دارد. بنابراین آقای پزشکیان و دولت ایشان برای تحقق وعد‌ه‌ها چاره‌ای جز گفتگو با این افراد ندارند.
وی تاکید کرد: البته آن مقاومتی که سه سال پیش دربرابر فیلترینگ می‌شد، گرچه هنوز هم در جاهایی هست، اما به شدت گذشته نیست.

امروز زیان‌های فیلترینگ برای بخش بزرگی از جامعه و مسوولان روشن شده. درباره گشت ارشاد هم با آن اتفاقات زیانباری که رخ داد شرایط به همین شکل است. اما نباید انتظار داشت چنین مسائلی به سرعت و ظرف یکی دو روز یا یکی دو هفته حل شود. پس آقای پزشکیان بر سر حل این موضوعات باید مقاومت کند و افکار عمومی را هم برای فشار آوردن به برخی از کانون‌های قدرت به خدمت بگیرد تا آن کانون‌ها از مواضعشان کوتاه بیایند.
مهاجری در واکنش به اینکه اتفاقاتی نظیر تشنج در صحن مجلس بر سر مساله فیلترینگ یا اظهارات قاسم رضایی جانشین فرمانده کل انتظامی کشور مبنی بر تعطیل بردار نبودن طرح نور به معنای باز ماندن این زخم و نارضایتی فزاینده افکار عمومی خواهد بود، اظهار کرد: به نظر من تصمیم‌گیری درباره موضوع گشت ارشاد یا قانون عفاف و حجاب حتی در حد فرمانده کل انتظامی کشور هم نیست.

درواقع در سطوح بالاتر قدرت باید این موضوعات مطرح شود. گشت ارشاد و فیلترینگ از عوامل مهمی است که باعث شده سرمایه اجتماعی کشور به سرعت کاهش پیدا کند و نارضایتی عمومی بالا برود. اما امروز حاکمیت به اینکه از موضوع حجاب عقب‌نشینی کند تن داده است. چون پس از انتخابات مجلس تقریبا مزاحمتی برای کسی ایجاد نشده و این به آن معناست که حاکمیت سیاسی متوجه شده در این مواقع نباید سختگیری کند. البته عده‌ای تصور می‌کنند سختگیری نکردن به معنای تسلیم شدن است. درحالی که می‌شود با استفاده از نظرات کارشناسی و با فضایی که صداوسیما برای موافقان و مخالفان این موضوع فراهم می کند این نکته را جا انداخت که نیازی به این تندروی‌ها نیست.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=42304

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: