عربستان سعودی برای افتتاح «اولین فروشگاه مشروبات الکلی» آماده می‌شود

خبرگزاری‌های رویترز و فرانسه به نقل از منابع آگاه گفته‌اند که پادشاهی عربستان سعودی در حال آماده شدن برای افتتاح اولین فروشگاه مشروبات الکلی در پایتخت خود شهر ریاض ویژه دیپلمات‌های غیرمسلمان است.
فروشگاه

به گزارش جریان نو، بر اساس سندی که نسخه‌ای از آن به رویت خبرگزاری رویترز رسیده است، مشتریان باید از طریق یک برنامه تلفن همراه ثبت‌نام کنند و بعد از دریافت یک کد از وزارت امور خارجه می‌توانند سهمیه‌های ماهانه خود را از یک فروشگاه ویژه خریداری کنند.

تصمیم تازه نقطه عطفی در تلاش‌های حکومت عربستان سعودی به رهبری محمد بن سلمان، ولیعهد، برای باز کردن فضای این کشور مسلمان فوق محافظه‌کار برای گردشگری و تجارت به شمار می‌رود چرا که نوشیدن مشروبات الکلی در اسلام ممنوع است.

در این سند آمده است که فروشگاه جدید در محله دیپلماتیک ریاض، محله‌ای که سفارت‌ها و دیپلمات‌ها در آن اقامت دارند، واقع شده است و خدماتش به غیر مسلمانان «به شدت محدود خواهد شد». انتظار می‌رود این فروشگاه در هفته‌های آینده افتتاح شود.

اقدام تازه بخشی از برنامه‌های گسترده‌تری است که به عنوان «چشم‌انداز ۲۰۳۰» برای ایجاد اقتصاد غیروابسته به نفت در عربستان سعودی شناخته می‌شود.

مشخص نیست که آیا سایر مهاجران غیرمسلمان نیز به محصولات این فروشگاه دسترسی خواهند داشت یا خیر. میلیون‌ها مهاجر در عربستان سعودی زندگی می‌کنند، هرچند بیشتر آنها کارگران مسلمان آسیایی و مصری هستند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=19277

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: