منو

یادداشت اختصاصی؛

ظریف یک تنه پزشکیان را به صندلی پاستور نزدیک کرد / برجام  زنده است

ظریف با پاسخ های صریح، آمارهای دقیق و تکیه بر معاهدات بین المللی و اشاره به آیات قرآن کریم طوری پاسخ کارشناسان سیاست خارجه به ویژه فواد ایزدی سیاستمدار نزدیک به جلیلی  را داد که دیگر جای بحث و کتمانی برایشان باقی نماند.
ظریف

سهراب مرادی در جریان نو نوشت؛ ظریف در میزگرد سیاسی شبکه سه سیما که به عنوان یکی از مشاوران مسعود پزشکیان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در این برنامه حضور داشت، همان طوری بود که دلمان می خواست.

ظریف با پاسخ های صریح، آمارهای دقیق و تکیه بر معاهدات بین المللی و اشاره به آیات قرآن کریم طوری پاسخ کارشناسان سیاست خارجه به ویژه فواد ایزدی سیاستمدار نزدیک به جلیلی  را داد که دیگر جای بحث و کتمانی برایشان باقی نماند.

او بار دیگر نشان داد که  در عین وفاداری به نظام و وطن دوستی،  دیپلماسی را بلد است و با اعداد و ارقام و عدله ثابت کرد که ترامپ  و دلواپسان داخلی نتوانسته و نمی توانند برجام را که دستاورد نظام ، تخصص و تسلط او و تیمش بر مباحث بین الملل بود، را زیر سوال ببرند.

درست یک شب پس از مناظره نه چندان جذاب و کسل کننده کاندیداها حالا ظریف با ظرافت و نطق طوفانی و دقیقش انتخابات را وارد فاز جدیدی کرد و پزشکیان را به صندلی پاستور نزدیک تر کرد.

پزشکیان هم نشان داد بازی را بلد است و پس از آن میزگرد قبلی که دو تن از اقتصاددان های برجسته را با خود به برنامه آورد این بار هم با دعوت از ظریف و سنایی به عنوان تیم همراه نشان داد اگر می گوید همه چیز دان نیست و اعتقاد به کار کارشناسی دارد ، از چه حرف می زند و منظورش چیست.

او با آوردن ظریف و ظریف با این درجه از تسلط به روابط بین الملل و کاربلد بودن به مردم و حتی حکومت اطمینان دادند که با رئیس جمهور شدن پزشکیان خیالشان از روابط خارجه راحت باشد.

ظریف در کمتر از ۱۰ دقیقه ثابت کرد، برجام زنده است، کسی نمی تواند منکر آن شود، برجام برای همه دنیا غیر از اسرائیل خوب است، بدون برجام و مسالمت نمی شود با دنیا تعامل کرد و سلاح تعیین کننده نیست بلکه این قدرت معنایی و پیام انقلاب است که تعیین کننده است.

فیلم کامل صحبت های ظریف در میزگرد سیاسی شبکه سه سیما

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=38272

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: