روحانی : صندوق رأی یعنی نه به دیکتاتوری / رأی ما باید رأی به تغییر و تحول باشد

حسن روحانی : اصل انتخابات موجب قدرت و عظمت کشور و نشاط و امیدواری مردم می‌شود. همه کشورها به‌ویژه همسایگان به ما نگاه می‌کنند بنابراین هر مقدار بتوانیم انتخابات را پرشور کنیم ولو ۳۵ درصد مشارکت‌کننده بشود ۳۶ درصد، ما موفق شده‌ایم.
روحانی

به گزارش جریان نو، حسن روحانی رئیس جمهور پیشین گفت : رهبر انقلاب به همه خطاب کردند باید یک انتخابات پرشور و رقابتی برگزار شود. قاعدتا اولین مخاطب ایشان افرادی هستند که در این امر می‌توانند بیشترین تاثیر را داشته باشند. در حال حاضر هیات‌های نظارت و شورای نگهبان، رسانه‌ها بویژه صداوسیما و دیگران مخاطب ایشان هستند؛ کمااینکه همه ما به عنوان مخاطب ایشان وظیفه داریم.

تا امروز صداوسیما وارد فضای انتخاباتی نشده است. مقام معظم رهبری قبلا هم فرمودند که انتخابات باید رقابتی باشد اما به آن فرمایش ایشان عمل نکردند، امیدواریم این بار عمل کنند.

رئیس‌جمهور ایران در دولت‌های یازدهم و دوازدهم با تاکید بر اینکه راهی غیر از صندوق رأی و انتخابات نداریم، افزود: صندوق رأی یعنی نه به دیکتاتوری و آنارشیسم. مقام معظم رهبری بیان دقیقی داشتند که اگر انتخابات نباشد یا دیکتاتوری رخ می‌دهد یا هرج‌و‌مرج پیش می‌آید. هر کدام باشد خطرناک است.

با این همه تلاش و زحمت از روز اول نهضت اسلامی در سال ۴۱ تا امروز، همه امیدها این بود نظامی که به دست می‌آید مردم‌سالاری دینی باشد. ممکن است اشکالاتی هم داشته باشد که باید آن را رفع کنیم و آن هم از طریق صندوق رأی امکان‌پذیر است.

اصل انتخابات موجب قدرت و عظمت کشور و نشاط و امیدواری مردم می‌شود. همه کشورها به‌ویژه همسایگان به ما نگاه می‌کنند بنابراین هر مقدار بتوانیم انتخابات را پرشور کنیم ولو ۳۵ درصد مشارکت‌کننده بشود ۳۶ درصد، ما موفق شده‌ایم.

وی با بیان اینکه جذب مردم برای شرکت در انتخابات سخت و نیازمند استدلال است، اظهار داشت: باید به مردم بگوییم که شما می‌خواهید چکار کنید؟ در انتخابات شرکت نکنید به عنوان اعتراض؟ بگویید نمی‌آییم تا به این نظام نشان دهید کارش ایراد و اشکال دارد؟ اینکه این اقدام چقدر تاثیر دارد بحث دیگری است. آیا راه دیگری نداریم؟

می‌توانیم در شرایطی مردم را تشویق کنیم رأی اعتراضی دهند. اگر فرد صالحی بود، مردم را تشویق کنید به او رأی بدهند ولو انتخاب هم نشود اما رأی به او اعتراض به شیوه موجود باشد. پس دو نوع می‌شود اعتراض کرد، یکی اینکه فرد در انتخابات شرکت نکند که معلوم نیست چقدر موثر خواهد بود یا در انتخابات شرکت کند و به کاندیدایی رأی دهد که تغییر و تحول می‌خواهد و از وضع موجود ناراضی است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=15136

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: