در حریم راه‌ های قزوین۲۷۹ساخت‌ و ساز غیرمجاز تخریب شد

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: در سال جاری ۲۷۹ مورد ساخت و ساز غیر مجاز و تجاوز به حریم راه در این استان شناسایی، توقیف و قلع و قمع شد.
قزوین

جریان نو؛ فتاح آسیابی، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین با اعلام این خبر گفت: براساس ماده۱۷ قانون ایمنی راه‌ها، ایجاد هرگونه ساختمان و دیوارکشی و تاسیسات به شعاع ۱۰۰متر از انتهای حریم راه‌ها و در طول کنار گذرهایی که وزارت راه و شهرسازی احداث کرده و یا مسئولیت نگهداری آن‌را به عهده دارد بدون کسب مجوز قانونی ممنوع است.

وی اضافه کرد: بر همین اساس گشت‌های راهداری استان قزوین در راستای حفاظت و صیانت از راه و حریم راه و جلوگیری از حوادث، به طور مستمر در جاده ها حضور دارند و با مشاهده هرگونه تجاوز به حریم، آن را توقیف و به مراجع بالادستی معرفی می‌کنند.

آسیابی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون با تلاش همین گشت‌ها، ۲۷۹مورد ساخت‌وساز و تجاوز به حریم راه‌های استان شناسایی و قلع و قمع و برای ۶۸۳مورد از تخلفات اخطار صادر شد و ۵۸پرونده تخلف دیگر نیز در حال پیگیری هستند.

وی، جمع‌آوری دستفروشان حاشیه راه را نیز یکی دیگر از وظایف گشت‌های راهداری در حوزه مقابله و جلوگیری از تخلفات مربوط به حوزه حریم راه عنوان کرد و گفت: در سال جاری بساط ۱۰۹دستفروش حاشیه راه‌ها که استقرارشان خطرات زیادی برای مسافران و رانندگان دارد با تلاش راهداران استان قزوین جمع آوری شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در پایان با اشاره به جلسات کمیسیون حریم راه که وظیفه رسیدگی به تقاضاهای ایجاد مستحدثات و عبور تاسیسات زیربنایی را بر عهده دارد افزود: امسال با برگزاری جلسات این کمیسیون به ۱۰۸پرونده رسیدگی و ۸۹مجوز ایجاد مستحدثات صادر شد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=25259

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: