امام جمعه یزد: روزه خواری نشانه بی ادبی است

حجت‌الاسلام " سید ناصر محمدی" امام جمعه یزد تاکید کرد: مسافران نوروزی باید به ارزش‌های اسلامی پایبند باشند.
امام جمعه یزد

حجت‌الاسلام ” سید ناصر محمدی ” در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان یزد افزود: نوروز امسال همراه با ماه مبارک مضان است و باید توجه داشته باشیم که احترام آن فراموش نشود.

جریان نو؛ وی با تبریک ماه مبارک رمضان و بهار طبیعت از حضور مردم در عرصه دفاع از نظام تشکر کرد و ادامه داد: باید به میهمانان نوروزی احترام بگذاریم و با روی گشاده از آنان استقبال کنیم و در ضمن آنها هم باید به ارزش‌های اسلامی پایبند باشند.

امام جمعه موقت یزد همچنین با اشاره به اینکه روزه خواری در ملأ عام و سیگار کشیدن در اماکن عمومی نشان از بی ادبی افراد است اظهار داشت: در صورت مشاهده با روی خوش تذکر بدهیم و امر به معروف و نهی از منکر کنیم.

محمدی در ادامه به روز دوم فروردین سالروز حمله دد منشانه رژیم پهلوی به مدرسه فیضیه در سال ۱۳۴۲ اشاره کرد و گفت: نیروهای رژیم پهلوی یک عده طلبه بی سلاح را با کماندو و اسلحه کتک زدند و این عملیات باعث رسوایی بیشتر رژیم پهلوی بود.

وی با اشاره به فرا رسیدن ۲۹ اسفند روز ملی شدن صنعت نفت گفت: ملی شدن صنعت نفت یکی از برگ‌های زرین تاریخ کشور در مبارزه با استبداد داخلی و استعمار خارجی است که روحانیت مثل همیشه نقشی مهم در آن داشت در تمام مراحلی که صنعت نفت برای ملی شدن طی کرد، علما و از جمله آیت‌الله کاشانی نقش محوری و رهبری داشته‌اند.

وی یادآور شد: تصویب قانون ملی شدن صنعت نفت ایران در روز ۲۹ اسفندماه سال‎۳۲۹، نقطه عطفی در تاریخ سیاسی، اقتصادی و مبارزات مردم ایران برای نجات سرمایه‌های ملی این مرز و بوم از دست بیگانگان بود.

همچنین امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به مهمترین اتفاقات شیرین سال ۱۴۰۲ گفت: تامین مسکن و یا زمین مسکونی برای بیش از ۶۰۰هزار زوج جوان، رکوردزنی در تامین آب، برق و گاز و عدم قطع آن، کاهش دامنه نوسان ارزی، رشد اشتغال و امنیت مثال‌زدنی جزو افتخارات سال ۱۴۰۲ است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=26829

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: