جستجو
Close this search box.

اکران بی‌سروصدا با حضور پیمان معادی

فیلم سینمایی «بی‌سروصدا» ساخته مجیدرضا مصطفوی با بازی پیمان معادی آماده نمایش شده است. به گزارش جریان نو؛ این فیلم....

پیمان

فیلم سینمایی «بی‌سروصدا» ساخته مجیدرضا مصطفوی با بازی پیمان معادی آماده نمایش شده است.

به گزارش جریان نو؛ این فیلم دومین ساخته مجیدرضا مصطفوی بعد از آستیگمات است که تصویربرداری آن مهرماه سال گذشته به پایان رسید و به تازگی هم با اتمام مرحله اصلاح رنگ توسط فربد جلالی، آماده نمایش شده است. پیمان معادی، هانیه توسلی، مهران غفوریان، فرشته حسینی، مهدی حسینی نیا، مسعود کرامتی، محمد شاکری، عباس اسیمانی، محمود موسوی و شیرین ضابطیان بازیگران این فیلم هستند، اما در باره داستان آن اطلاعاتی داده نشده است.

فیلم قبلی مجیدرضا مصطفوی، آستیگمات، یک فیلم اجتماعی در باره مرد جوانی بود که با پرورش زالو در زیرزمین خانه اش امرار معاش می‌کرد، اما با بازگشت پدرش که سال‌ها پیش از مادر جدا شده و حالا خانه را می‌خواهد، موقعیت مرد به خطر می‌افتد. او سعی می‌کند پدر و مادر را راضی به ازدواج دوباره کند تا بتواند خانه را نگه دارد، اما مادر قصد دارد با مرد دیگری ازدواج کند.

این فیلم با بازی مهتاب نصیرپور، محسن کیایی، باران کوثری، نیکی کریمی، سیامک صفری، حسین پاکدل، هادی حجازی‌فر، بهنوش بختیاری و حسام محمودی نزدیک به یک سال برای دریافت پروانه ساخت منتظر ماند تا در نهایت در اواخر سال ۱۳۹۵ مجوز ساخت آن با انجام چندین اصلاحیه صادر شد و بلافاصله در سکوت خبری ساخت فیلم شروع شد. فیلم برای جشنواره ۹۶ آماده بود، اما به دلایل مختلف از جشنواره حذف شد.

چندین منتقد سینمایی با دیدن فیلم در یادداشت‌های مجزا به تحسین فیلم پرداختند و به شدت از تصمیم مدیران جشنواره فیلم فجر برای حذف مهندسی‌شده فیلم انتقاد کردند. در نهایت تلاش‌ها برای نمایش فیلم در جشنواره به نتیجه نرسید. اما در فروردین ۱۳۹۷ با اعلام فیلم‌های جشنواره جهانی فیلم فجر فیلم آستیگمات در بین فیلم‌های بخش مسابقه حضور داشت و نامزد دریافت سیمرغ بهترین فیلم و بهترین کارگردانی بود در جشنواره‌های خارجی هم موفق بود.

مجیدرضا مصطفوی پیش از آستیگمات، فیلم انار‌های نارس را ساخته بود که برای اولین بار در سال ۱۳۹۲ در بخش مسابقه سودای سیمرغ و همچنین نگاه نو سی و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به نمایش درآمد و مورد تحسین منتقدان و اهالی رسانه قرار گرفت.

فیلم در بخش مسابقه سی و ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو که یکی از جشنواره‌های معتبر جهانی است حضور داشت و نامزد دریافت جورج طلایی برای بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر زن شد و توسط فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم (فیپرشی) و هالیوود ریپورتر مورد تحسین قرار گرفت. این فیلم در هفدهمین جشن سینمای ایران نامزد دریافت بهترین فیلمنامه سال نیز شد. انار‌های نارس همچنین در پانزدهمین جشن دنیای تصویر نامزد ۳ جایزه اصلی بهترین کارگردانی سال، بهترین فیلمبرداری و بهترین بازیگر زن بود و آناهیتا نعمتی توانست آن را به دست بیاورد.

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=47237

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • تازه ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز:

دیدنی ها

لینک‌های مفید