جستجو
Close this search box.

هاآرتص از افزایش فروش تسلیحات به اسرائیل از سوی صربستان خبر داد

هاآرتص نوشت: شرکت اسلحه‌سازی «یوگوایمپورت اس‌دی‌بی‌آر» صربستان در ژوئیه بیش از ۸ میلیون دلار تسلیحات به اراضی اشغالی صادر کرد....

هاآرتص

هاآرتص نوشت: شرکت اسلحه‌سازی «یوگوایمپورت اس‌دی‌بی‌آر» صربستان در ژوئیه بیش از ۸ میلیون دلار تسلیحات به اراضی اشغالی صادر کرد که در نتیجه ارزش کلی صادرات سلاح و مهمات صربستان به اراضی اشغالی در سال ۲۰۲۴ به ۲۳.۱ میلیون یورو (حدود ۲۵.۵ میلیون دلار) رسید.

به گزارش جریان نو؛ روزنامه عبری هاآرتص نوشت: شرکت اسلحه‌سازی «یوگوایمپورت اس‌دی‌بی‌آر» صربستان در ژوئیه بیش از ۸ میلیون دلار تسلیحات به اراضی اشغالی صادر کرد که در نتیجه ارزش کلی صادرات سلاح و مهمات صربستان به اراضی اشغالی در سال ۲۰۲۴ به ۲۳.۱ میلیون یورو (حدود ۲۵.۵ میلیون دلار) رسید.

بر اساس تحلیل هاآرتص، از ماه دسامبر دستکم ۱۵ پرواز از بلگراد در یک پایگاه هوایی اسرائیلی فرود آمده و این کشور واقع در بالکان به نادیده گرفتن نگرانی‌ها درخصوص جنایات جنگی علیه غیرنظامیان فلسطینی در غزه ادامه می‌دهد.

از سوی دیگر اوایل ژوئیه وب‌سایت «میدل‌ایست‌آی» روابط مهم میان امارات و یک شرکت اسلحه‌سازی در صربستان را که تولیدات خود را برای ارتش رژیم صهیونیستی صادر می‌کند، افشا کرد.

این شرکت اسلحه‌سازی صربستانی که تولیدات خود را به رژیم صهیونیستی می‌فروشد، قراردادهای تسلیحاتی پر سودی را با امارات منعقد کرده و همینطور این شرکت که به تازگی افشا شد میلیون‌ها دلار سلاح به رژیم صهیونیستی فروخته، از چند دهه قبل روابطی با امارات دارد.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی شرکت «Balkan Insight»، شرکت صربستانی یاد شده که مهمترین شرکت تجاری اسلحه‌سازی در صربستان است، در سال ۲۰۲۴ دستکم ۱۷.۱ میلیون دلار اسلحه را با هواپیماهای نظامی و مسافربری به اراضی اشغالی صادر کرده است.

سال ۲۰۱۳  در پی بروز بحران اقتصادی در جهان صربستان که دچار کمبود نقدینگی بود، وام‌های چند میلیارد دلاری را از امارات دریافت کرد و همزمان نیز برای جذب سرمایه‌گذاری‌های اماراتی و نیز امضای قراردادهای تسلیحاتی تلاش کرد.

دو کشور صربستان و امارات سال ۲۰۱۳ امضای اولین قرارداد تسلیحاتی خود به ارزش ۲۱۴ میلیون دلار را اعلام کردند که براساس آن صربستان با صادرات نفربرهای زرهی به امارات و توسعه دوجانبه موشک هدایت شونده زمین به زمین موافقت کرد.

همچنین امارات سرمایه‌گذاری هنگفتی در شرکت هواپیمایی صربستان انجام داد، هرچند که در حال حاضر صربستان برای خرید سهام امارات در این شرکت هواپیمایی آمادگی دارد.

صربستان همکاری خود با امارات در قراردادهای تسلیحاتی را ادامه داد و در سال ۲۰۲۲ وزارت دفاع این کشور توافقنامه‌ای را برای فروش مقادیر زیادی مهمات با محمد بن زاید آل نهیان، رئیس کنونی امارات که در آن زمان ولیعهد ابوطبی و معاون فرمانده نیروهای مسلح این کشور بود، امضا کرد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=47229

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • تازه ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز:

دیدنی ها

لینک‌های مفید