جستجو
Close this search box.

از بازگشت معین تا تغییر دکور در برنامه زنده / چند نکته خاص از اولین گفتگوی پزشکیان که کسی نفهمید

شب گذشته مسعود پزشکیان در نخستین گفتگوی تلویزیونی زنده و مستقیم خود مقابل مردم نشست. اما این گفت‌وگو نکاتی هم....

پزشکیان

شب گذشته مسعود پزشکیان در نخستین گفتگوی تلویزیونی زنده و مستقیم خود مقابل مردم نشست. اما این گفت‌وگو نکاتی هم داشت.

به گزارش جریان نو؛ شب گذشته مسعود پزشکیان در نخستین گفت‌وگوی تلویزیونی زنده و مستقیم خود مقابل مردم نشست. اما این گفت‌وگو نکاتی هم داشت. برخی از نکات حین مصاحبه و برخی هم با بازتاب رسانه‌ها، ساعاتی پس از آن نمایان شد. در این مطلب به سراغ چهار صحنه متفاوت از نخستین گفت‌وگوی تلویزیونی پزشکیان می‌رویم. با ما همراه باشید.

اشاره غیرمستقیم پزشکیان به معین روی آنتن زنده!

مسعود پزشکیان در اولین گفت‌وگوی تلویزیونی بعد از انتخابات اعلام کرد دولت باید به ایرانیانی که از خارج می‌آیند اطمینان بدهد که برای آن‌ها دردسر و پرونده درست نمی‌شود. برخی از کاربران فضای مجازی معتقدند که این بخش از اظهارات پزشکیان، اشاره غیرمستقیم رئیس‌جمهور به ماجرای بازگشت معین است.

از بازگشت معین تا تغییر دکور در برنامه زنده / چند نکته خاص از اولین گفتگوی پزشکیان که کسی نفهمید

البته که همه جنجال بازگشت معین خواننده از آنجا شروع شد که محمدمهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد دولت رئیسی درباره بازگشت هنرمندانی مانند نصرالله معین نجف‌آبادی، گفته بود که «حضور ایشان در ایران هیچ مشکلی ندارد و طبق قوانین انجام می‌شود.» در واقع پزشکیان با زبانی وارد این مساله شده که احتمالا نه سیخ را بسوزاند و نه به کباب آسیبی بزند. او به باید و نبایدهایی اشاره می‌کند که در دولت روحانی هم به کرات شاهد آن بودیم. البته که به نظر می‌رسد این مساله بیشتر بُعد تبلیغاتی دارد تا اینکه قرار باشد جامه عمل به آن پوشانده شود!

پا روی پوست خربزه‌ها نگذاشت!

مهرداد خدیر در بخشی از یادداشتش در عصرایران نوشت: اگرچه به نظر می‌رسید دو مجری اصرار دارند در هر سؤال از او تعهدی بگیرند تا احتمالا چند ماه بعد به کار منتقدین بیاید اما پزشکیان پا روی این پوست خربزه‌ها نگذاشت! پوست خربزه اول این که آیا قول می‌دهد نرخ تورم را چند ماه دیگر به ۳۰ درصد برساند؟! دومی هم این که آیا متعهد می‌شود نرخ رشد اقتصادی ۸ درصد تحقق یابد و رییس جمهور به جای آری یا نه اما گفت: به شرطها و شروطها. تحقق رشد ۸ درصدی مستلزم جذب ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیارد دلار سرمایه است که در بهترین حالت تنها نیمی از آن در داخل تأمین می‌شود و بقیه را باید با سرمایه‌گذاری خارجی جذب کرد که آن هم مستلزم تعامل با جهان است. با این وصف در حال حاضر رشد ۸ درصد امکان ندارد. وقتی هم علاقه داشتند به صورت کلیشه‌ای از پیوست عدالت بگوید از عدالت جنسیتی و قومیتی و منطقه‌ای گفت و شرط معدل برای کنکور در وضعیت فعلی را ناعادلانه توصیف کرد و گفت: در آن بازنگری خواهد شد!

تغییر دکور حین مصاحبه زنده پزشکیان؛ ضبط شده بود؟!

تابناک هم نوشت: نخستین مصاحبه مسعود پزشکیان با صداوسیما در حالی از شبکه یک پخش شد که مجریان تلویزیون خیره به دوربین تاکید کردند این گفت‌وگو زنده است و در کنار لوگوی شبکه یک نیز عنوان «زنده» درج شده بود. با این حال در طول این مصاحبه در پس زمینه پزشکیان دکور تغییر کرد و عکس امام و رهبری که بر روی قرآن و نهج البلاغه قرار داده داشت، در کنار قرآن و نهج البلاغه قرار داده شد. چنین تغییری این شائبه را در پی داشته که این مصاحبه ضبطی بوده است. ویدیویی از این تغییرات را تماشا کنید و به وضعیت پس زمینه پزشکیان در ابتدا و اواسط مصاحبه توجه کنید.

اگر این قانون فعلی بود من هیچ وقت نمی‌توانستم به دانشگاه بروم!

مسعود پزشکیان رئیس جمهوری در جریان گفت‌وگوی تلویزیونی خود، با اشاره به تحصیل خودش گفت: “من زمان شاه هنرستان درس خواندم و رفتم برای خدمت سربازی به عنوان سپاه ترویج به سیستان و بلوچستان رفتم. بعد از بازگشت، دیپلم دیگری گرفتم و برای دانشگاه امتحان دادم و قبول شدم. اگر این قانون فعلی بود من هیچ وقت نمی‌توانستم به دانشگاه بروم. برای اینکه دیگر نمی‌توانستم رقابت کنم. این کجای به اصطلاح عدالت است که سیستمی باشد که به هر دلیلی مدتی درس نخوانده بودم، حالا مثلا محیطی که در آن بودم درست نبود، بابت مدرسه‌ام، خانواده‌ام یا هر دلیلی؛ بعدش می‌خواستم شروع به درس خواندن کنم (اما توان رقابت نداشته باشم)؛ اگر این وضعیت بود نه تنها نمی‌توانستم در این رشته درس بخوانم و بالا بیایم، بلکه باید همونجا به عنوان یک دیپلمه می‌ماندم و زندگی می‌کردم!”

از بازگشت معین تا تغییر دکور در برنامه زنده / چند نکته خاص از اولین گفتگوی پزشکیان که کسی نفهمیددر واقع ناترازی قوانین موجود در سیستم ورود به دانشگاه‌ها صدای پزشکیان را از ابتدای دوره‌ی حضورش در پاستور درآورده. البته باید ببینیم این انتقاد هم در حد یک تذکر ساده باقی می‌ماند یا واقعا برنامه‌ای جدی برای بازنگری قوانین آزمون سراسری و به طور کلی سیستم آموزشی موجود است یا خیر؟ این را قطعا نمی‌دانیم!

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=47050

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • تازه ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز:

دیدنی ها

لینک‌های مفید