جستجو
Close this search box.

رهبر انقلاب: برخی وزرا را تایید و برخی را هم تاکید کردم( فیلم)

رهبر انقلاب در نخستین دیدار با اعضای هیات دولت چهاردهم فرمود: آقای رئیس‌جمهور برای انتخاب وزیران با من مشورت کردند.....

رهبر انقلاب در نخستین دیدار با اعضای هیات دولت چهاردهم فرمود: آقای رئیس‌جمهور برای انتخاب وزیران با من مشورت کردند. برخی را تایید و برخی را هم تاکید کردم. تعداد زیادی را هم نمی‌شناختم و نظری نداشتم.

به گزارش جریان نو، امروز و همزمان با «هفته دولت»، مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت چهاردهم با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

این دیدار، نخستین دیدار دولت چهاردهم با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

گزیده‌ای از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار به شرح زیر است:

* خدا را شکرگزاریم که بحمدالله دولت با همت رئیس‌جمهور محترم و با کمک ارزنده مجلس شکل گرفت. این خیلی نعمت بزرگی است. در دولت‌های گذشته گاهی تا نزدیک یک ماه یا بیشتر دولت نمی‌توانست شکل بگیرد و همه‌ی وزرا از مجلس رأی اعتماد نگرفته بودند. این را خدا لطف کرد به شما و به ما و به کشور که بحمدالله همه‌ی وزرا از مجلس، با اعتماد مجلس به آنها به سلامتی بیرون آمدند. کسانی که در این انتخابات و تشکیل این دولت بعد از آن حادثه‌ی سنگین و تلخ مؤثر بودند، همه‌شان پیش خدای متعال مأجورند.

* آقای رئیس‌جمهور در این زمینه خیلی پرکار و باتلاش وارد شدند، برای انتخاب وزیرانی که باید با ایشان همکاری کنند، با بنده هم مشورت کردند و من خب تعدادی را که می‌شناختم یا صلاحیت آنها از طُرق مورد وثوق به ما رسیده بود، این‌ها را تأیید کردم بعضی‌ها را هم تأکید کردم. تعداد بیشتری را هم نمی‌شناختم، گفتم نظری نسبت به آنها ندارم. خب، بحمدالله ایشان توانستد انتخاب را انجام دهند و مجلس را هم قانع کنند و این موفقیت بزرگی بود و خدا را سپاس می‌گوییم.

* امروز همه‌ این وزرای محترم و شما برادران و خواهران عزیزی که مورد اعتماد رئیس‌جمهور و مجلس قرار گرفتید همه‌تان مقامات عالی‌رتبه‌ی این کشورید وظیفه‌ی همه‌ ماست که از شماها حمایت کنیم، کمکتان کنیم اگر احتیاج به کمک داشته باشید و تلاش کنیم که ان‌شاءاللّه شما در کارهایتان موفق باشید.

* درباره انتخاب همکار، بالاخره شما همکارانی انتخاب می‌کنید، بنده توصیه‌ام این است که از همکاران دارای این خصوصیات بیشتر استفاده کنید. جوان، مؤمن، انقلابی، متعهد، پرانگیزه، این‌ها هستند که می‌توانند به شما کمک کنند. ما در بخش‌های مختلف علمی و تحقیقاتی مثل بخش‌های هسته‌ای، نانو، سلول‌های بنیادین، بخش‌های گوناگونی که جزو گره‌های بزرگ علمی و تحقیقاتی در دنیا بوده است، از این جوان‌ها استفاده کردیم و پیش رفتیم، پیشرفت‌های بزرگ انجام شده است.

* شما امروز در جایگاهی قرار گرفتید که میتوانید در پیشرفت کشور و در اداره‌ی امور کشور مؤثر باشید. وزارت یک چنین موقعیتی را به شماها داده این نعمت الهی است، اینی که انسان بتواند خدمت کند به مردم این نعمت بزرگی است.

* تکیه بر کار کارشناسی به معنای حکمرانی خردمندانه است. کارشناسی را انتخاب کنید که به دنبال نسخه‌های نسخ شده خارجی نباشد.

* چهارسال زود می‌گذرد، لکن در همین مهلت زودگذر، کارهای بزرگ می‌توان کرد. امیرکبیر سه سال در کشور حکومت کرد؛ کارهای بزرگی را بنیان‌گذاری کرد. خود آقای رئیسی عزیز ما سه سال حکومت کرد و ریاست کرد، کارهای خوبی ایشان انجام داد و بعضی‌ کارها را پایه‌گذاری کرد که ان‌شاءاللّه ثمره‌اش را بعدها کشور خواهد دید.

* من از آقای دکتر ظفرقندی (وزیر بهدشت) می‌خواهم شخصا موضوع جوانی جمعیت و برطرف کردن موانع آن را به طور جدی پیگیری کنند.

* در هوش مصنوعی باید بر لایه‌های عمیق زیرساختی آن مسلط شد. باید در فضای مجازی حکمرانی قانونمند وجود داشته باشد. اگر فضای مجازی قانونمند شود، تبدیل به فرصت خواهد شد.

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=46390

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • تازه ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز:

دیدنی ها

لینک‌های مفید