جستجو
Close this search box.

پرستاران دقیقا به چه اعتراض دارند؟

رئیس نظام پرستاری اهواز با اشاره به لزوم پیگیری مشکلات پرستاران و اجرای صحیح قانون گفت: در حال حاضر هزینه‌ای....

پرستاران

رئیس نظام پرستاری اهواز با اشاره به لزوم پیگیری مشکلات پرستاران و اجرای صحیح قانون گفت: در حال حاضر هزینه‌ای که برای هر ساعت اضافه کاری پرستار محاسبه می‌شود ۲۰ هزار تومان است و اگر یک پرستار هشت ساعت کار کند تنها ۱۶۰ هزار تومان اضافه کاری کرده است و از این رقم مالیات هم کسر می‌شود در حالی که اگر یک کارگر بخواهد در یک خانه کار کند رقم بسیار بالاتری می‌گیرد.

به گزارش جریان نو، علیرضا گچ‌کوبان رئیس نظام پرستاری اهواز در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه خواسته پرستاران رعایت قانون است، اظهار کرد: ۱۵ سال پیش قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در مجلس شورای اسلامی مصوب شد و در نهایت سه سال پیش با تاکید مقام معظم رهبری در مورد اجرای این قانون، اجرا شد.

وی افزود: مساله اینجا است که این قانون را کاملا به صورت سلیقه‌ای اجرا کرده‌اند و در اجرای آن کاری کردند که گفتیم اگر این قانون را اجرا نمی‌کردید بهتر بود. در این خصوص، تعرفه خدمات پرستاری برای بیماری که ۲۴ ساعت در بخش داخلی بستری است ۹۰ هزار تومان برای یک مجموعه پرستاری تعریف شده بود که اکنون به ۲۰۰ هزار تومان رسیده است اما به طور مثال ویزیت این بیمار ۵۰۰ هزار تومان تعریف شده است. بنابراین تناسبی بین خدمات و مبلغی که مشخص شده است، نیست.

رئیس نظام پرستاری اهواز گفت: متوجه نمی‌شویم که مبلغی که به عنوان تعرفه خدمات پرستاری به ما می‌دهند بابت چه چیزی است؟

گچ‌کوبان بیان کرد: حقوق و مزایای پرستاران، کف حقوق و مزایای کارمندان دولت است به گونه‌ای که متوسط حقوق و مزایای پرستاران ۱۵ میلیون تومان است در حالی که نه روز تعطیل و عزا داریم و هیچ مزایایی هم نداریم.

وی افزود: خبری از بن‌کارت یا پرداخت پول بابت روز مرد و روز زن و … نیست. از طرف دیگر با وجود اینکه یکی از مصوبات دولت، پرداخت ماهانه ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بابت حق مسکن بود اما به پرستاران تنها ۱۰۰ هزار تومان پرداخت می‌کنند.

وی بیان کرد: با وجود اینکه طبق قانون، پرستاری جزو مشاغل سخت و زیان‌آور است اما این مورد اجرا نمی‌شود.

رئیس نظام پرستاری اهواز گفت: در حال حاضر هزینه‌ای که برای هر ساعت اضافه کاری پرستار محاسبه می‌شود ۲۰ هزار تومان است و اگر یک پرستار هشت ساعت کار کند تنها ۱۶۰ هزار تومان اضافه کاری کرده است و از این رقم مالیات هم کسر می‌شود در حالی که اگر یک کارگر بخواهد در یک خانه کار کند رقم بسیار بالاتری می‌گیرد.

وی تصریح کرد: باید قانون و عدالت اجرا شود. اهمیت پرستاران در بزنگاه‌ها مشخص شده است. همین الان در اربعین حسینی اگر کادر درمان پای کار نباشد، چه اتفاقی می‌افتد؟ فوق‌العاده خاص برای برخی کارمندان با ضریب ۳ در حال اجرا است اما امسال برای پرستاران با ضریب ۰.۴ مصوب شده است.

 

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=45987

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • تازه ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز:

دیدنی ها

لینک‌های مفید