جستجو
Close this search box.

نمایندگان مخالف: علی آبادی در بخش حکمرانی بی تجربه است

در جلسه صحن علنی امروز (چهارشنبه، ۳۱ مردادماه) مجلس شورای اسلامی، «محسن بگلری» و «سید محمد سادات ابراهیمی» در مخالفت....

در جلسه صحن علنی امروز (چهارشنبه، ۳۱ مردادماه) مجلس شورای اسلامی، «محسن بگلری» و «سید محمد سادات ابراهیمی» در مخالفت با وزیر پیشنهادی نیرو به سخنرانی پرداختند.

به گزارش جریان نو، در ابتدای جلسه صبح امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی برای برررسی صلاحیت‌ وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم، «محسن بیگلری» و «سید محمد سادات ابراهیمی» در مخالفت با وزیر پیشنهادی نیرو به سخنرانی پرداختند.

بیگلری در مخالفت با وزیر پیشنهادی گفت:  کاش آقای علی آبادی به عنوان وزیر پیشنهادی صمت معرفی می‌شد و من به عنوان موافق ثبت‌نام می‌کردم.  عمده تجارب دکتر علی‌آبادی در بخش اجرایی بوده و در بخش حکمرانی تجربه چندانی ندارد.

وی بیان‌داشت: همه ما می‌دانیم وزارت نیرو در زمینه تولید، انتقال و توزیع انرژی الکتریکی و نیز مدیریت منابع آب و دفع فاضلاب فعالیت می‌کند. نیروگاه‌های برق، آب و سدها تحت مدیریت وزارت نیرو قرار دارد. در سال‌های اخیر که پدیده تغییر اقلیم، کاهش بارش در بسیاری از مناطق وضعیت کشورمان را در زمینه آب و برق با مشکل جدی مواجه کرده است، در این زمینه علاوه بر آب سطحی در رودخانه‌ها که کاهش آن‌ها کاملا مشهود است، آب زیرزمینی در اثر خشکسالی‌های پی در پی و استفاده غیر مجاز دچار بحران‌های جدی‌تر شده است و به تبع آن در زمینه برق نیز مشکل وجود دارد.

بیگلری ادامه‌داد: در چند دوره اخیر مدیریتی وزارت نیرو، مدیریت درستی در این زمینه نداشته‌ایم و مشکلات جدی برای مردم به وجود آمده است. بنابراین انتخاب فردی که در این وزارتخانه قرار می‌گیرد برای کشور حائز اهمیت است و باید فرد اصلحی سکانداران وزارت نیرو شود.

وی اظهار داشت: اکنون رئیس جمهوری آقای علی آبادی را برای این امر به مجلس معرفی کرده‌ است. من برای شخصیت آقای علی آبادی احترام ویژه قائل هستم. وی در مپنا و وزارت صمت فرد موفقی بوده‌ است. کاش برای همان وزارتخانه معرفی می‌شد. هم تحصیلات رشته مکانیک ایشان با آن وزارتخانه سنخیت داشت و هم تجارب وی.

این نماینده مجلس تاکید کرد: عمده تجارب علی آبادی در بخش خصوصی بوده است و در بخش حکمرانی تجربه چندانی ندارد. کسی باید برای وزارت نیرو معرفی می‌شد که این زمینه تجربیاتی داشت. وی چندین سال قبل مدت در مدت زمان کوتاهی معاون وزیر نیرو بود که آن زمان مشکلات امروزی را نداشتیم. برنامه‌های وی بر اساس همان سال‌های قبل نوشته شده است.

بیگلری خاطرنشان‌کرد: در این تابستان گرم به طور مرتب قطع برق خانگی را داشتیم. برق کشاورزی در این فصل گرم روزی پنج تا ۶ ساعت قطع بوده است. با این شرایط آیا ما انتظار جهش تولید را می‌توانیم از کشاورزان داشته باشیم؟ ۴۰ درصد روستاهای ما شبکه آبرسانی خانگی ندارند. روستاهایی که تحت پوشش هستند نیز بیش از نیمی از آنها لوله کشی بسیار قدیمی دارد.

عباس علی‌آبادی، (زاده ۱۳۴۰، اراک) استاد دانشگاه و مدیر ارشد اجرایی ایرانی است. وی فارغ‌التحصیل کارشناسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف و کارشناسی‌ارشد مکانیک دانشگاه تهران بوده و دکترای خود را از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با رشته کنترل گرفته است.

علی‌آبادی، استادیار دانشگاه امام حسین بوده و مدتی نیز ریاست دانشگاه صنعتی مالک‌اشتر را عهده‌دار بود، البته وی بیشتر ترجیح داده است در صنعت و بخش اجرایی فعالیت کند.

وی فعالیت‌های اجرایی و مدیریتی خود را از جهاد سازندگی شروع و سپس به وزارت نیرو رفت و در بخش پروژه‌های برق‌آبی وزارت نیرو ادامه فعالیت داد و در بخش مدیریتی پروژه‌های سد و نیروگاه کرخه و کارون ۳ حضور داشت.

علی‌آبادی، سوابق اجرایی بسیاری در هر دو بخش دولتی و خصوصی دارد که از آن جمله می‌توان به فعالیت به‌عنوان معاون برق و انرژی وزارت نیرو، مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، مجری بسیاری از طرح‌های صنعتی برای صنایع مختلف اعم از نیرو، معادن، فلزات، نفت، گاز و پتروشیمی، ریلی، هوایی و غیره و همچنین رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل گروه بزرگ صنعتی مپنا برای مدت بیش از ۱۵ سال اشاره کرد.

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=45518

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • تازه ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز:

دیدنی ها

لینک‌های مفید