جستجو
Close this search box.

منطقه مرموز ۵۱ در صحرای نوادا کجاست؟

«منطقه ۵۱» یک پایگاه نظامی سری در ایالات متحده است که در صحرای نوادا واقع شده است و به شدت....

نوادا

«منطقه ۵۱» یک پایگاه نظامی سری در ایالات متحده است که در صحرای نوادا واقع شده است و به شدت تحت محافظت دولتی قرار دارد. این مکان بیشتر به دلیل شایعاتی درباره نگهداری نمونه‌های حیات فضایی در آن مشهور شده است

به گزارش جریان نو، «منطقه ۵۱» یک پایگاه نظامی سری در ایالات متحده است که در صحرای نوادا واقع شده است و به شدت تحت محافظت دولتی قرار دارد. این مکان بیشتر به دلیل شایعاتی درباره نگهداری نمونه‌های حیات فضایی در آن مشهور شده است.

این منطقه که در حدود ۱۳۵ کیلومتری شمال غربی لاس وگاس قرار دارد، در دهه ۱۹۵۰ توسط سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا «سیا» برای آزمایش هواپیما‌های جاسوسی ایجاد شد. واشینگتن تا چندین دهه وجود پایگاه را منکر می‌شد، که منجر به شکل گرفتن شایعات و نظریه‌های توطئه بسیاری درباره آن شد.

یکی از دلایل اصلی شهرت منطقه ۵۱ شایعات مربوط به مشاهده بشقاب‌پرنده‌ها و فعالیت‌های فرازمینی در آن است. بسیاری بر این باورند که دولت ایالات متحده در این منطقه بقایای سفینه‌های فضایی بیگانه را نگهداری و بررسی می‌کند.

این ادعا‌ها به ویژه پس از حادثه رازول در سال ۱۹۴۷ که طی آن یک شیء ناشناخته در نزدیکی رازول در نیومکزیکو سقوط کرد قوت گرفت. دولت آمریکا این ادعا‌ها را تکذیب می‌کند و می‌گوید که این شیء یک بالن تحقیقاتی بوده است.

منطقه ۵۱ به عنوان محلی برای آزمایش‌های محرمانه نظامی نیز شناخته شده است. در اینجا انواع هواپیما‌های پیشرفته از جمله هواپیمای جاسوسی U-۲ و هواپیمای رادارگریز F-۱۱۷ آزمایش شده‌اند.

طی سال‌های اخیر، با وجود افزایش شفافیت نسبت به فعالیت‌های این منطقه، هنوز بسیاری از جزئیات آن در هاله‌ای از ابهام باقی مانده است. دولت آمریکا تا سال ۲۰۱۳ وجود این منطقه را به‌طور رسمی تأیید نکرده بود، و این خود به افزایش شایعات دامن زده است.

در مجموع، منطقه ۵۱ نمادی از اسرار نظامی و فناوری‌های پیشرفته ایالات متحده است که با شایعات و داستان‌های مرموز درباره وجود حیات و فناوری فضایی بیگانه آمیخته شده است. این منطقه همچنان یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها برای علاقمندان به نظریه‌های توطئه و پدیده‌های فرازمینی باقی مانده است.

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=45487

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • تازه ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز:

دیدنی ها

لینک‌های مفید