جستجو
Close this search box.

شینا انصاری و تلاش مبتکرانه ابتکار برای بازگشت به سازمان محیط زیست!

اگرچه افکار عمومی انتظار داشت دولت چهاردهم اهتمام بیشتری برای به کارگیری بانوان در پست‌های مدیریتی به خرج می‌داد اما....

به گزارش جریان نو؛ پویا شایان مهر کارشناس ارشد حوزه محیط زیست در یادداشتی اختصاصی نوشت:  فضای حاکم بر سازمان حفاظت محیط زیست این روزها متأثر از یک نگرانی عمیق درباره انتخاب ریاست این سازمان است. شنیده‌ها از فشارهای سیاسی برای انتخاب «شینا انصاری» حکایت دارد؛ گزینه‌ای که به نظر می‌رسد قرار است نیروی نیابتی ابتکار در سازمان حفاظت محیط زیست باشد.

تنها سابقه محیط زیستی شینا انصاری به سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۶ و دوران ریاست معصومه ابتکار بر سازمان حفاظت محیط زیست بر می‌گردد که در آن دوره مدیرکل دفتر پایش سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان بخش کوچکی از سازمان حفاظت محیط زیست بوده و حتی معاون سازمان هم نبوده است.

گفته می‌شود خانم انصاری در آن دوره سه ساله هم صرفا دستوراتی که از بالا می‌آمده را اجرا می‌کرده و عملکرد خاصی در این بخش از سازمان نداشته است.

انصاری بعد از پایان ریاست ابتکار، به شهرداری تهران مأمور می‌شود و در زمان حناچی و در دوره‌ای کوتاه مدیر اداره کل محیط زیست شهرداری تهران می‌شود که در این سمت نیز کار خاصی از پیش نمی‌برد و خروجی مدیریت وی در این دوره را می‌توان در وضعیت آب، خاک و هوای تهران دید.

به نظر می‌رسد همین مسئولیت‌های محدود خانم انصاری در طول این چند سال هم با پشتوانه سیاسی و حمایت تمام قد معصومه ابتکار به دست آمده است و اکنون نیز شنیده شده که ابتکار صراحتاً در خلال رایزنی برای انتخاب شینا انصاری گفته که امور را خودش مدیریت خواهد کرد و نیازی نیست خانم انصاری زحمت چندانی بکشد!

حال سوال اینجاست کسی که در این سطح مدیریت پذیر باشد آیا به سازمان حفاظت محیط زیست ضربه نخواهد زد؟ مساله اینجاست که بخش زیادی از سابقه خانم انصاری هم مدیریتی نبوده و صرفاً به عنوان کارشناس در آزمایشگاه محیط زیست کرج مشغول به کار بوده است.

ضمن اینکه وی سال گذشته پیشنهاد مدیرکلی اداره کل حفاظت محیط زیست البرز را هم به دلیل بیماری سرطان رد کرده بود. انصاری درباره ابتلا به سرطان یک کتاب هم نوشته است.

اگرچه افکار عمومی انتظار داشت دولت چهاردهم اهتمام بیشتری برای به کارگیری بانوان در پست‌های مدیریتی به خرج می‌داد اما حالا که شرایط آنطور که باید پیش نرفته، نمی‌توان انتظار داشت سازمان مهمی چون حفاظت محیط زیست قربانی فشارهای سیاسی برای تحقق این خواسته شود.

واقعیت این است که فشار به رئیس جمهور برای انتخاب شینا انصاری به عنوان رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و از طرف دیگر اصرار به خانم انصاری برای پذیریش این مسئولیت آن هم با وعده اینکه امور از جایی دیگر مدیریت خواهد شد؛ هم به وجهه دولت چهاردهم ضربه می‌زند، هم سازمان حفاظت محیط زیست را دچار چالش می‌کند.

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=45182

۵ نظر

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • تازه ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز:

دیدنی ها

لینک‌های مفید